فکر زیبا > خیانت همسر > ازمایش خیانت زن

ازمایش خیانت زن

احتمال خیانت زن و مشکوک شدن به همسر خود چگونه است و ازمایش خیانت زن به چه شکل است

سلام، من اکرم نظر کرده، متخصص روانشناسی و مشاوره خانواده هستم. در این مقاله می‌خواهم درباره آزمایش خیانت زن صحبت کنم. هرچند که می‌دانم اگر در حال حاضر مشغول خواندن این متن هستید، احتمالا تصور خیانت یکی از نزدیک‌ترین اطرافیانتان، به شدت شما را به هم ریخته است.اما پیشنهاد می‌کنم با من همراه باشید زیرا اطلاعاتی در این زمینه در اختیار شما قرار خواهم داد که به قطع یقین تا حد زیادی از بار نگرانی‌هایی که به دوش می‌کشید، می‌کاهد.

خیانت چگونه شکل می گیرد؟

معمولا در مردان اولین اقدام پس از شک کردن به خیانت، پیدا کردن راهی برای ازمایش خیانت زن است. من به عنوان یک متخصص درک می‌کنم که اکنون اوقات سختی را می‌گذرانید اما امیدوارم بتوانم نیروی بازدارنده‌ای در تصمیم‌گیری‌های هیجانی شما باشم، به طوری که در آینده، روزهای بهتری را با مدیریت امروز، در پیش داشته باشید.
بهتر است بدانید، زنان وقتی خیانت می‌کنند که معمولا در روابطی عاشقانه قرار می‌گیرند یا احساس می‌کنند مورد علاقه هستند و از توجه فرد مقابل لذت می‌برند. مطابق آمار، از هر صد زنی که خیانت کرده‌اند:
• 52 نفر دلیل خیانت خود را “ناراضی بودن از رابطه خود”، ذکر کرده‌اند.
• 33 نفر به دلیل “کم توجهی شوهر” دست به خیانت زده‌اند.
• 15 نفر باقی مانده دلیل آن را “عاشق شدن” ذکر کرده‌اند.
این در حالیست که در مردان خیانت فقط یک انگیزه است. مردان خیانت‌کار بسیار راحت در فرصت‌های خود‌به‌خودی که ایجاد می‌شود، برای لغزش‎های مکرر انگیزه می‌یابند. از این رو تکرار خیانت در مردان درصد بالاتری را به خود اختصاص می‌دهد.
اما در نهایت تکلیف چیست؟ آیا می‌توان بر اساس یک سری از شواهد به همسر خود اتهام خیانت را وارد نمود؟ اجازه دهید ابتدا چند ازمایش خیانت زن را با همدیگر بررسی کنیم و در نهایت به یک جمع بندی کلی برسیم.

تست خیانت زن

استفاده از واژه‌ی خیانت به عنوان کلمه‌ی متضاد وفاداری به کار می‌رود. از این رو این کلمه برای هر فردی معنای خاص خود را دارد. برخی مردان حتی صحبت همسرشان را با مردان دیگر به منزله‌ی خیانت می‌پندارند. به همین دلیل این گونه به نظر می‌رسد که یکی از راه‌های مقابله با ایجاد مشکلات جدی در زمینه‌ی خیانت، گفت‌و‌گوی مستقیم با همسر است.
اگر شما هم از دسته مردانی هستید که فکر می‌کنید همسرتان به شما خیانت می‌کند، در بسیاری از مواقع با آگاه سازی و از بین بردن تردیدها، می‌توانید دریچه‌ای به روی رشد و بهبود کیفیت زندگی خود باز کنید.
در ادامه، نشانه‌هایی که می‌توان به عنوان علایم خیانت زنان از آن‌ها یاد کرد را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اما من، به عنوان یک روانشناس با تحقیقات بسیاری که در این زمینه داشته‌ام، هیچ یک از این علائم را دلیل صد در صدی برای وقوع خیانت در نظر نمی‌گیرم. به شما هم توصیه می‌کنم قبل از هر گونه اقدامی با همسرتان و مشاوران حرفه‌ای موضوع را در میان بگذارید و به تنهایی به دنبال راه حل نگردید.

تست خیانت زن به شوهر

هر یک از روش‌های بسیار ساده‌ی زیر را می‌توان به عنوان یک ازمایش خیانت زن، برشمرد. اما لازم به ذکر است هیچ آزمونی در روانشناسی و علوم دیگر در قالب تست خیانت وجود ندارد. باز هم به عنوان یک متخصص روانشناسی تاکید می‌کنم که تمامی تست‌هایی که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرند با درصد بالایی از خطا رو‌به‌رو هستند.

تغییر ویژگی های شخصیتی

یک ازمایش خیانت زن، توجه به ویژگی‌های شخصیتی و تغییر ناگهانی رفتار است. در چنین مواقعی با این‌که اوضاع بسیار خوب است، زن رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌دهد و با بهانه‌گیری، موضوعات بسیار کوچک را بزرگ جلوه می‌دهد.
اما تغییر ناگهانی رفتار در بسیاری از موارد ممکن است به دلیل ایجاد افسردگی باشد. باید توجه داشته باشید که بسیاری از زنان که دچار افسردگی می‌شوند، میل جنسی خود را از دست می‌دهند و بهانه گیر می‌شوند. بسیاری از این دسته از زنان، همسر خود را دوست دارند و به او خیانت نمی‌کنند. اما تغییر در ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها به اشتباه نشان دهنده خیانت زن است.

بروز اختلافات شدید

بروز دعواهای مداوم نیز یکی دیگر از دلایل خیانت زنان متاهل است که می‌توان به عنوان ازمایش خیانت زن به آن توجه کرد. هر چند به طور معمول با خیانت زن، تعداد مشاجرات زن و شوهر افزایش می‌یابد، اما بهترین راه برای کشف علت این دعواها، قبل از متهم کردن همسرتان، صحبت با او و مشاوران خانواده است.

تغییر در رفتار جنسی

کاهش میل به رابطه جنسی را شاید بتوان یکی از جدی‌ترین دلایل بروز خیانت به شمار آورد. در صورت بروز تفاوت آشکار در رابطه جنسی شما و همسرتان نسبت به گذشته، بهتر است قبل از مطرح کردن عنوان خیانت، برای برطرف کردن آن با همسرتان صحبت کنید و درباره‌ی کیفیت رابطه زناشویی خود از او نظر بخواهید. البته در صورتی که این گفت‌و‌گو مثمر ثمر نبود حتما لازم است که موضوع را با یک مشاور باتجربه مطرح کنید.

کاهش اختصاص زمان برای شما

یکی دیگر از نشانه‌ها ممکن است کم شدن میزان زمانی باشد که همسرتان به شما اختصاص می‌دهد. اگر همسرتان به وقت گذرانی دو نفره با شما یا فرزندانتان تمایلی ندارد، در برخی موارد می‌تواند دلیلی برای خیانت زن باشد. توصیه می‌شود با شکیبایی و کمک گرفتن از مشاور این موضوع را مورد حل و فصل قرار دهید.

وجود مشکلات شخصیتی

وجود برخی بیماری‌های روحی منشا خیانت به شمار می‌آید. برخی بیماری‌ها مانند اختلالات دو قطبی یا خود شیفتگی در افراد سبب می‌شود فرد حق انجام بسیاری از کارها از جمله خیانت به همسر را برای خود قائل شود. این افراد هنگام بروز جنون، نمی‌توانند تصمیمات منطقی بگیرند و امکان دارد رفتارهای پیچیده‌ای از جمله خیانت را نشان دهند.

مقایسه میزان ابراز علاقه نسبت به گذشته

اگر ابراز علاقه‌ی همسرتان به شما نسبت به قبل تفاوت کرده است، می‌تواند دلیل جدی برای خیانت زن به شمار آید. سرد شدن رابطه زناشویی یک ازمایش خیانت زن محسوب می‌شود، اگرچه ممکن است این سرد شدن علل متعددی داشته باشد. شما باید نسبت به گرمی رابطه خود با همسرتان اطمینان داشته باشید. در این زمینه هم باید هر چه زودتر از یک مشاور برای حل این مشکل کمک بخواهید.

نیاز به حریم خصوصی شدید

تمایل شدید همسرتان به بیدار ماندن در شب‌ها برای کار با کامپیوتر در یک فضای امن بدون حضور شما، ممکن است بسیار شک برانگیز باشد! اگرچه ساخت حساب کاربری ایمیل و حساب بانکی که تحت محافظت شدید خصوصی است می‌تواند نشانه‌ی پنهان‌کاری و خیانت زن باشد اما بسیار زنانی دیده شده‌اند که دغدغه‌ی آن‌ها ولخرجی همسرانشان است و به ناچار برای رشد اقتصادی مجبور به پنهان‌کاری‌هایی در زمینه‌ی اقتصادی می‌باشند.

ممکن است برخی زنان به دلیل مخالفت همسرانشان برای داشتن درآمد، مجبور به انجام کارهای دورکاری با کامپیوتر شوند. از این رو پیش از متهم کردن همسرتان حتما باید با او در این رابطه صحبت کنید یا از مشاوران زبده‌ی خانواده برای رفع مشکل به وجود آمده، کمک بگیرید.

تست خیانت زن با معاینه

در بسیاری از موارد مردان به خیانت زن خود پی برده‌اند و برای اثبات آن نیز به مدرک قانون پسند نیاز دارند. از این رو همواره به دنبال معاینه وکسب پاسخ مثبت قانونی مبنی بر خیانت زن از طریق پزشکی قانونی هستند. اما آیا پزشکی قانونی می‌تواند ثابت کند که زن با فرد دیگری غیر از شوهرش رابطه داشته است؟

بر طبق آخرین تحقیقاتی که در این زمینه به عنوان یک متخصص روانشناسی داشته‌ام لازم است تاکید کنم که تشخیص دقیق زمان آخرین رابطه تا 10 الی 15 روز، با انجام آزمایشات مختلف مانند بررسی سطح هورمون‌ها و علایم فیزیکی مرتبط با رابطه جنسی، امکان‌پذیر است. از دو هفته تا یک ماه امکان تشخیص زمان دقیق خیلی کم می‌شود.

به همین دلیل تست خیانت زن با معاینه، فقط در مدت دو هفته اول پس از برقراری رابطه جنسی امکان‌پذیر است. با توجه به این که در اکثر زنان شوهردار، پرده بکارت وجود ندارد، آزمایش معاینه پرده بکارت نیز عملا نتیجه‌ی صحیحی را ارائه نخواهد داد و نمی‌توان آن را به عنوان ازمایش خیانت زن در نظر گرفت.

معرفی مراکز تست خیانت زن

بررسی فیزیکی دقیق در هر مرحله از ازمایش خیانت زن فقط توسط پزشکی قانونی امکان‌پذیر می‌باشد و هیچ مرکز دیگری به صورت قانونی به عنوان مرکز تست خیانت زن وجود ندارد. حتی در پزشکی قانونی هم امکان تثبیت یا رد واقعه رابطه زن با شخص دیگری به دلیل برخی از محدودیت‌ها و امکانات فنی، ممکن است بسیار دشوار باشد.

اما با وجود این مشکلات می‌توان با استفاده از روش‌ها و ابزارهای موجود به اطلاعات قابل اعتمادی در بازه زمانی محدود پی برد.. اگر نظر من را به عنوان یک روانشناس باتجربه می‌خواهید که سال‌ها در این زمینه به جمع‌‌آوری اطلاعات مشغول هستم، نمی‌توانم هیچ مرکزی به جز پزشکی قانونی را برای انجام تست خیانت زن، به شما معرفی کنم که همان‌طور که گفتم برای آن هم محدودیت‌های خاصی وجود دارد.

ازمایش دی ان ای خیانت زن

هر چند در گذشته مردان بازیگر اصلی در داستان‌های مربوط به خیانت‌ بوده‌اند، به نظر می‌رسد زنان پس از سال‌ها گوی این رقابت ناشایست را از مردان ربوده‌اند.
به طوری که آمارها نشان داده‌اند در یک نظر سنجی در سال 2012، از هر 5 زن یک نفر تمایل به خیانت داشته است در صورتی که این رقم در سال‌های اخیر به یک نفر از هر 3 زن، ارتقا یافته است.

به این ترتیب این گونه به نظر می‌رسد که خیانت به عنوان بخش جدایی ناپذیر روابط امروزی در نظر گرفته می‌شود. از این رو بیشتر از دو دهه قبل آزمایشی موسوم به دی ان ای جهت تعیین هویت ژنتیکی افراد در پزشکی قانونی، پلیس جنایی، اداره مهاجرت یا به منظور تعیین رابطه خویشاوندی و … کاربرد وسیعی یافت. از این آزمایش فقط برای اثبات نسب فرزند و اثبات نسب می‌توان استفاده کرد. در واقع آزمایش دی ان ای برای اثبات انجام زنای محصنه با شکایت همسرانی که به نسب فرزندان خود شک دارند، استفاده می‌شود.

آیا آزمایش dna خیانت زن معتبر است؟

جالب است که بدانید در کشورهای خارجی نظیر مکزیک، اگر کسی به همسرش شک کند می‌تواند با روتختی، آدامس یا هر چیز دیگری که اثر بزاق یا مو روی آن باشد به آزمایشگاه مراجعه کند که آزمایش dna را روی آن‌ها انجام دهند.

اما در ایران از این آزمایش فقط برای تعیین نسب فرزند یا هنگام روی دادن جنایت، برای تعیین هویت قاتل می‌توان استفاده کرد. در کشور ما برای اثبات انجام زنای محصنه در دادگاه روش‌های دیگری مانند اقرار (با در نظر گرفتن شرایط لازم)، مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا مطابق با قانون، صرفا یک آدامس جویده شده دلیلی بر خیانت زن نیست.

معرفی ازمایشگاه های تست dna خیانت زن

در کشور ما به منظور ازمایش خیانت زن، هیچ آزمایشگاهی را نمی‌توان معرفی نمود. به عنوان یک متخصص در این زمینه همچنان تاکید می‌کنم که آزمایش دی ان ای برای تعیین هویت فرزندی پدری، جستجوی اعضای گم‌شده خانواده، اثبات جا‌به‌جایی نوزاد، تشخیص هویت باقی‌مانده اجساد و…. کاربرد دارد.

چگونه با خیانت زن مواجه شوم؟

فکر می‌کنم تا به این جای مقاله متوجه شده باشید که تقریبا هیچ راهی برای ازمایش خیانت زن وجود ندارد. اما از طرفی نمی‌توانیم نسبت به برخی از نشانه‌ها هم بی تفاوت باشیم. من اکرم نظر کرده، متخصص مشاوره خانواده هستم و فکر می‌کنم بهترین کار این است که در این باره با هم صحبت کنیم.

اگر بخواهم کمی با شما راحت‌تر صحبت کنم، خیانت می‌تواند بسیار دردناک باشد و اینکه پس از خیانت دیدن احساس بدی داشته باشید، چندان دور از انتظار نیست! از طرفی این احساسات ممکن است در قالب خشم شما را وادار به انجام کارهای غلط نماید.
من به عنوان یک روان‌شناس و البته دوست صمیمی شما، توصیه می‌کنم خوددار باشید زیرا دعوا و اعمال خشونت، مسیر برخورد صحیح با این معضل را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که به هیچ عنوان به نفع شما نخواهد بود.

بهترین راهکار این است که سعی کنید در اولین فرصت بدون فوت وقت و البته بدون حضور همسرتان به صورت تلفنی با مشاوران زبده خانواده مشورت کنید تا بتوانید تصمیم منطقی اتخاذ نمایید. تصمیم‌گیری‌های هیجانی یا کمک گرفتن از افرادی که صلاحیت راهنمایی ندارند ممکن است زندگی شما و همسرتان را با مخاطرات جدی روبه‌رو کند. من، در این مسیر همراه شما خواهم بود تا با آگاهی دادن به موقع و آموزش نکات مثبت و منفی در تصمیم‌گیری‌ها، به شما کمک کنم تا بتوانید بحران به وجود آمده را با سلامت پشت سر بگذارید و در نهایت‌ در فضایی آرام، برای ادامه یا قطع زندگی مشترک خود تصمیم صحیحی اتخاذ نمایید.

[social_share]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *