فکر زیبا > خیانت همسر > مشاوره خیانت همسر در 6 گام ساده و مهم

مشاوره خیانت همسر در 6 گام ساده و مهم

مشاوره خیانت در 6 گام ساده و مهم

مشاوره خیانت، راهی موثر برای رسیدن به آرامشی نسبی پس از خیانت همسر است. من اکرم نظرکرده متخصص روانشناسی هستم و تصمیم دارم با مطرح کردن نکات بسیار مهم کلیدی، به شما کمک کنم تا بتوانید در این لحظات سخت و بحرانی، بهترین تصمیم‌ها را اتخاذ نمایید.

من می‌دانم تحمل شرایط پس از آگاهی از خیانت، بسیار دشوار است و گذر از این مقطع زمانی، بدون همراهی فردی با تجربه و آگاه در بیرون از خانواده، کاری به مراتب دشوارتر می‌باشد. از این رو پیشنهاد می‌کنم برای یافتن پاسخ بسیاری از پرسش‌های خود، در مشاوره خیانت پرسش و پاسخ در شش گام، همراه من باشید.

اولین قدم حفظ خونسردی و تماس فوری با روانشناس خیانت

تحقیقات جامعه‌شناسی اخیر نشان می‌دهد، افرادی که به محض آگاهی از خیانت، به مشاور خیانت مراجعه نموده‌اند، با راهکارهای منطقی‌تری، توانسته‌اند این بحران را پشت سر بگذارند. حضور روانشناسی با تجربه و بی‌طرف در خارج از خانواده، می‌تواند کمک بسیاری در ریشه‌یابی خیانت و حل و فصل مشکلات ناشی از آن داشته باشد.

لازم به ذکر است که این روزها مراکز مشاوره 24 ساعته خیانت، همواره در دسترس شما قرار دارند تا در صورت نیاز، با حفظ خونسردی و از طریق تماس فوری با روانشناس خیانت، از بروز مشکلات جدی در این زمینه جلوگیری نمایید. صحبت با روانشناسان زبده می‌تواند برای شما امنیت و آرامش به همراه داشته باشد. در ضمن شما می‌توانید با راهنمایی‌های لازم در انتخاب روش مشاوره، از این روانشناسان بهره گیرید.

به خاطر داشته باشید، حتی در صورتی که خودتان روانشناس هستید، نباید به تنهایی به دنبال یافتن راه حل در زمینه خیانت همسر، باشید، زیرا اتخاذ تصمیم‌‌های هیجانی و استفاده از راهنمایی افراد بی صلاحیت، زندگی شما و آینده فرزندانتان را با مخاطرات جدی روبه‌رو خواهد کرد.

فواید مشاوره خیانت همسر

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که مشاوره در مورد خیانت مرد به زن (یا مشاوره خیانت زن به مرد) را کاری بیهوده می‌پندارید، باید بدانید در مشاوره، فواید بسیاری وجود دارد که در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌شود:

  • از آن‌جا که اعتماد در بیشتر موارد، پس از کشف خیانت از بین می‌رود، از طریق مشاوره با کارشناسان خبره، این اعتماد می‌تواند بازسازی شود.
  • مشاوره خیانت می‌تواند در  بهبود ارتباط زن و شوهر، پس از خیانت، راهکارهای خوبی را ارائه دهد. برخی از این راهکارها از پاشیده شدن زندگی زوجین پس از خیانت، جلوگیری نموده و در نتیجه، ایمنی فرزندان آن‌ها را به همراه دارد.
  • مشاوره خانواده خیانت مرد یا زن در درمان مشکلات عاطفی ناشی از خیانت، بسیار موثر است.
  • مشاور خانواده خیانت همسر، می‌تواند با راهبرد‌های موثر، از تعارض و درگیری‌های به وجود آمده پس از خیانت همسر جلوگیری نماید و با ایجاد فضایی امن، زمینه برگشت به خانواده را برای همسر خیانتکار فراهم آورد.
  • مشاوره خیانت همسر می‌تواند در پیشگیری از افسردگی، از بین رفتن اعتماد به نفس و سایر موارد مرتبط با زوجین، پس از خیانت موثر باشد.

دومین قدم انتخاب روش مشاوره

دومین گام در مشاوره بعد از خیانت، انتخاب روش مشاوره است. شما می‌توانید بسته به شرایط خود، از مشاوره روانشناسی خیانت به صورت تلفنی، حضوری و مشاوره انلاین خیانت همسر بهره گیرید. در ادامه، به توضیح مختصری در مورد هر یک از این روش‌های مشاوره می‌پردازم.

مشاوره تلفنی خیانت

بهترین گزینه برای صحبت درباره خیانت همسر، روانشناس خانواده است.

بیشتر افرادی که با تجربه خیانت رو‌به‌رو می‌شوند، به دلیل استرس تکرار خیانت، نیاز دارند تا در اسرع وقت، با روانشناس خانواده صحبت کنند. از این رو با مشاوره تلفنی خیانت، می‌توانید در مدت 24 ساعت شبانه‌روز از راهنمایی‌های روانشناسان زبده بهره‌مند شوید.

این روانشناسان می‌توانند شما را دریافتن دلایل خیانت زنان متاهل و پشت سر گذاشتن بحران خیانت همسر، یاری نمایند. با کمک آن‌ها، شما می‌توانید بهترین تصمیم را برای زندگی آینده خود، پس از خیانت همسر بگیرید.

مشاوره حضوری خیانت

برخی از افرادی که گرفتار خیانت همسر می‌شوند، پس از استفاده از مشاوره تلفنی خیانت، نیاز دارند تا رو در رو با روانشناس خود گفتگو کنند و از این رو مایلند به طور حضوری در جلسات مشاوره درباره خیانت، شرکت نمایند.

بیشتر این افراد به محض حضور در این جلسات می‌خواهند بدانند “چرا با این‌که در رابطه زناشویی سعی کرده‌اند که همواره، همسران خود را تامین کنند، باز هم از طرف آن‌ها، خیانت دیده‌اند؟”

روانشناس در مراحل مختلف به زوجین کمک می‌کند تا به طور منطقی این تجربه را پشت سر بگذارند و به حال بهتری برسند. با کمک روانشناسان خانواده، زوجین به گونه‌ای با این تجربه برخورد می‌کنند که در طی زمان به صورت نوسانی دچار حال بد و حال خوب نشوند و در گذر از مراحل پس از خیانت همسر، بتوانند با هوشیاری به آرامش خاطر برسند.

مشاوره آنلاین خیانت

با گسترش علوم و فن‌آوری‌های نوین، ارتباط موثر میان افراد و گروه‌ها دچار تحول عظیمی شده است. مشاوره آنلاین خیانت، یکی از روش‌های برقراری ارتباط موثر میان روانشناس خانواده با فردی است که به دلایل مختلف، توانایی حضور در جلسات مشاوره را ندارد.

معمولا افراد پس از انجام خیانت یا آگاهی از خیانت همسرشان، نیاز دارند تا با فردی که نسبت خویشاوندی با آن‌ها ندارد، به طور خصوصی درباره خیانت زن پرسش و پاسخ، به گفتگو بنشینند. با استفاده از این روش مشاوره، افراد می‌توانند در زمان مشخصی، بنا به تقاضای خود، با روانشناس خانواده صحبت کنند و سوالات خود را درباره خیانت همسر از او بپرسند.

من به عنوان یک مشاور آنلاین و تلفنی خیانت همسر، می‌توانم در زمان مناسب، همراه و پاسخگوی شما در این زمینه باشم و همواره در تلاش خواهم بود تا به شما کمک کنم که پیش از انجام هر اقدام هیجانی، قادر باشید مشکل خیانت همسر را با تصمیم‌گیری‌های منطقی، مدیریت نمایید.

سومین قدم ریشه یابی خیانت همسر

دلایل مختلفی می‌تواند موجب خیانت همسران شود. بسیاری از این دلایل ریشه در کم و کاستی‌های معنوی و مادی دارد. همسر شما هم احتمالا با استناد به همین دلایل، خواسته یا نا خواسته، درگیرخیانت به شما شده است.

یکی از کار‌های مهم  مشاور در مشاوره بعد از خیانت، روبه‌رو نمودن شما، به عنوان یک همسر، با خودتان است. او به شما توصیه می‌کند که با ریشه‌یابی کاملا دقیق و علمی، به دلایل خیانت، دست یابید و سهم خود را در روی دادن این حادثه‌ی شوم، ارزیابی نمایید. بهترین مشاور در زمینه خیانت، معمولا پس از ارزیابی، ریشه خیانت را در یک یا چند عامل زیر می‌داند:

وجود اختلالات شخصیتی

تحقیقات در زمینه مشاوره خیانت های زناشویی نشان داده است که برخی اختلالات شخصیتی در مردان و زنان، علت اصلی شکل‌گیری خیانت به همسر است. در مردان، ریشه خیانت را می‌توان در وجود بیماری‌هایی مانند عقده‌های ناشی از زندگی سخت دوران کودکی، خشم، انتقام یا خودکم‌بینی یافت. در زنان نیز اختلالات شخصیتی  مانند دارا بودن شخصیت مرزی، انواع اختلالات خود کم بینی، خود شیفتگی و … از دلایل رایج خیانت می‌باشند.

لازم به ذکر است که در مراحل ریشه‌یابی مشاوره خیانت زناشویی، در بسیاری از موارد خیانت همسر، رد پای این بیماری‌ها به چشم می‌خورد. در صورتی که دلیل خیانت، وجود اختلالات شخصیتی در همسر شما باشد، در این صورت، بی‌توجهی شما به همسر بیمارتان، یکی از دلایل مهم خیانت شمرده خواهد شد. پیشنهاد می‌کنم برای ریشه‌یابی بهتر خیانت زنان، سری به مقاله “زنان در چه سنی بیشتر خیانت میکنند؟” بزنید.

مشکلات زناشویی و ناتوانی در حل آن ها

من به عنوان یک روانشناس خانواده، توصیه می‌کنم که هرگز همسر خود را در مشکلات زناشویی تنها رها نکنید. در این راستا لازم است تا حتما با او به گفتگو بنشینید و سعی کنید تا به نوعی او را متوجه سازید که شما هم از مشکلات او با خبر هستید.

او باید بداند که دغدغه‌های او، دغدغه‌های شما هم محسوب می‌شوند. داشتن یک رابطه زناشویی پر شور در زندگی زناشویی، حق هر یک از زوجین می‌باشد. در صورت فقدان رابطه جنسی مطلوب، بدون فوت وقت لازم است که این موضوع را با روانشناس خانواده، در میان بگذارید تا قبل از این‌که دیر شود،  شما را در رفع این مشکل، راهنمایی نماید.

مشکلات اقتصادی و ناتوانی در حل آن ها

مشکلات اقتصادی، یکی از دلایل از هم پاشیده شدن زندگی خانوادگی افراد به شمار می‌آیند. این مشکلات در پاره‌ای از موارد مشاوره خیانت زن، یکی از دلایل اصلی خیانت زنان متاهل می‌باشند. در چنین مواردی، وجود مشکلات اقتصادی و بی‌تفاوتی شوهر در حل آن‌ها، سبب می‌شود زنان به انجام کارهای خطرناکی اقدام نمایند. در اکثر موارد، این اقدامات برای آنان منجر به انجام خیانت می‌شود.

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که مدت‌هاست با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنید و بی‌تفاوت از کنار آن‌ها رد می‌شوید، لازم است که هرچه زودتر، راهی برای حل آن‌ها بیابید تا زمینه انجام خیانت را در خانواده خود از میان بردارید.

احساس تنهایی

یکی از ریشه‌های خیانت، در احساس تنهایی شدید و تمایل به رفع آن، می‌باشد. برخی از زنانی که شوهران آن‌ها،  زمان زیادی از اوقات خود را در بیرون از خانه می‌گذرانند (در صورتی که شوهران‌شان به مشکلات ناشی از این سوء رفتار خود، بی‌توجه باشند) ممکن است به سیاه چاله‌ی خیانت گرفتار شوند.

هم‌چنین زنانی که شوهران خود را در تنهایی رها می‌کنند، ممکن است با خیانت شوهرشان رو‌به‌رو شوند. در بسیاری از موارد، مشاوره در مورد خیانت شوهر یا زن، علت اصلی خیانت، تنهاتر شدن همسر پس از ازدواج، ذکر شده است. 

داشتن زندگی بی بند و بار

در ریشه‌یابی خیانت، به یکی از دلایل خیانت بر می‌خوریم که با صنعتی‌تر شدن زندگی، هر روز در حال افزایش است. در واقع، این روزها، رواج بی‌بند و باری در محیط‍‌های خانوادگی، به یکی از مهم‌ترین دلایل خیانت تبدیل شده است.

آمارهای بسیاری حکایت از آن دارد که در خانواده‌هایی که زنان و مردان به داشتن زندگی بی بند و بار، تمایل بیشتری دارند، خیانت گسترده‌تری را از طرف همسران تجربه می‌کنند. مشاوره خیانت پدر یا مادر در این راستا می‌تواند بسیار موثر باشد زیرا در بسیاری از موارد، فرزندان این خانواده‌ها در شرایط بسیار نامطلوبی رشد می‌نمایند.

 البته لازم به ذکر است که هنگام ریشه‌یابی خیانت، عوامل دیگری نظیر خلاء روابط سالم در خانواده، دوران مجردی تحت کنترل شدید در خانه پدری (به‌خصوص برای دختران ) و … نیز از علت‌های اصلی خیانت همسر به شمار می‌آیند. اما به یاد داشته باشید زنان و مردانی که در زندگی مشترک توانسته‌اند روابطی صمیمی با هم برقرار نمایند، کمتر گرفتار خیانت همسر می‌شوند.

چهارمین قدم کنترل احساس شما بعد از خیانت

چهارمین قدم کنترل احساس شما بعد از خیانت

کنترل احساسات پس از خیانت، تجربه‌ای بسیار دشوار است. کمتر فردی است که بتواند در چنین موقعیتی، با کنترل احساسات از بروز بیماری افسردگی پس از خیانت در خود، جلوگیری نماید. به عنوان مثال بسیاری از مردان پس از آگاهی از خیانت همسرشان، بدون فوت وقت به دنبال یافتن یک راه برای ازمایش خیانت زن و اثبات خیانت او می‌باشند، در حالی‌که مناسب‌ترین اقدام، کنترل احساسات است و یک راه برای آموزش کنترل این احساسات، استفاده از مشاوره در مورد خیانت مرد به زن یا نوع دیگر آن یعنی مشاوره خیانت زن به مرد می‌باشد. در این جلسات مشاوره، مشاور خانواده خیانت زن یا مرد، شما را با شگردهای کنترل احساسات بعد از خیانت آشنا می‌سازد. برخی از این شگردها عبارتند از:

  • با افزایش توجه به اطرافیان خود و کسب توجه و حمایت از طرف آن‌ها، می‌توانید احساس بهتری داشته باشید.
  •  قبول و تجربه احساساتی که ممکن است منجر به افسردگی شما شوند، شما را در مقابله با افسردگی پس از خیانت، کمک می‌نماید.
  • با افزایش احساس محبت نسبت به خودتان، می‌توانید احساس بهتری را تجربه کنید. این احساس همراه با اصلاح نحوه مراقبت از خود (مانند خوردن غذاهای سالم و انجام ورزش‌های مناسب)، به سلامتی شما کمک بسیاری می‌نماید.
  • با مدیریت صحیح احساسات خود (البته تا زمانی که روانشناس راه‌حل مناسبی برای بهبود وضعیت شما بیابد)، می‌توانید به خودتان کمک موثری داشته باشید.
  • انجام تمرینات ذهنی مانند مدیتیشن برای دستیابی شما به آرامش روانی و ایجاد احساس خوب، بسیار موثر است.
  • انجام فعالیت‌های خوشحال کننده مانند شنیدن موسیقی یا خواندن کتاب‌های مناسب، در این شرایط بسیار کمک کننده می‌باشند.
  • تنظیم اولویت‌ها برای رسیدن به نیازهایی که احساس بهتری در شما ایجاد می‌کنند، سبب ایجاد حال خوب خواهند شد.
  • کنار گذاشتن موقتی بسیاری از کارها و در نظر گرفتن زمان لازم برای گذر از لحظات دشوار و کمرشکن پس از خیانت، یکی از موثرترین روش‌های کنترل احساسات است.
  • تغییر محیط زندگی برای جلوگیری از ایجاد احساسات ناخوشایند در شما، می‌تواند در کنترل این احساسات بسیار موثر باشد.
  • اندیشیدن به پذیرش موضوع و بخشش همسرتان، شاید بهترین روش برای کسب آرامش به شمار آید.
  • اندیشیدن به ساختن یک زندگی جدید و سالم، بسیار موثر است. شما می‌توانید  با درس‌هایی که در مورد روابط خود با همسرتان پس از خیانت، گرفته‌اید، زمینه بازسازی زندگی خود را فراهم نمایید.
  • انجام فعالیت‌های خلاقانه نظیر نقاشی، در کنترل احساسات پس از خیانت بسیار موثر می‌باشند.
  • تلاش برای یادآوری مجدد رویاهایتان، سبب ایجاد انگیزه و امید در شما می‌شود.

به طور کلی مشاوره با روانشناسان خیانت برای کنترل احساسات، از ضروری‌ترین اقدامات پس از خیانت یا آگاهی از خیانت، محسوب می‌شود. این اقدام به شما کمک می‌کند تا بتوانید:

  • روابطی صمیمانه‌تر و آگاهانه‌تر ایجاد نمایید.
  • زندگی معناداری پس از خیانت، برای خود پی‌ریزی کنید.
  • با افزایش خودآگاهی بتوانید اضطراب و استرس را به موقع از خود دور کنید.
  • تقویت اعتماد به نفس، به شما کمک می‌کند تا ارتباطات خود را بهبود بخشید و زندگی پس از خیانت با کیفیت‌تری را تجربه نمایید.

از این رو فرقی نمی‌کند که شما در مقام یک همسر خیانتکار یا همسری هستید که به او خیانت شده است! در هر صورت، نیاز به بازگشت موفق به زندگی دارید و این کار با کمک یک مشاور خانواده زبده می‌تواند امکان‌پذیر شود.

پنجمین قدم شروع درمان به کمک مشاور

برای بیشتر افراد، خیانت یک تجربه عمیقا دردناک است.پس از خیانت، مشکلات بسیاری گریبان‌گیر افراد درگیر با این معضل می‌شود. فرد خیانتکار و همسر او، به تدریج یا ناگهانی، دچار علائمی می‌شوند که آن‌ها را در یک جاده یک‌طرفه به سوی افسردگی و ناراحتی پیش می‌برد. در ادامه به برخی از این علائم اشاره می‌نمایم:

  • کاهش اعتماد به نفس و باور به ناشایستگی ‌های درونی و بی ارزشی
  • هجوم افکار منفی نسبت به خود و نزدیکان
  • احساس خستگی شدید همراه با کاهش انرژی به دلیل استرس ناشی از خیانت
  • افزایش بی‌خوابی و بیداری‌های شبانه و در نتیجه، کاهش کیفیت زندگی روزانه
  • تجربه‌ی دردهای روحی و بدنی مانند سردرد، دردهای عضلانی و گیجی
  • افزایش اضطراب به دلیل از بین رفتن رابطه‌ با همسر و ترس از تکرار خیانت

افسردگی ناشی از این مشکلات، یک وضعیت پیچیده روانی است که به دلیل عوامل مختلف روانشناختی، اجتماعی، فردی و حتی فیزیکی به وجود می‌آید. از این رو در مرکز مشاوره خیانت همسر، با توجه به بررسی‌های دقیق ویژگی‌های فرد و شرایط زندگی او، راهکارهای مناسبی برای درمان طراحی می‌شوند. 

مراحل درمان (سوگواری بعد از خیانت)

پس از خیانت همسر، ‌روانشناس می‌تواند به فرد خیانت دیده کمک کند تا احساسات و تجربیات خود را در طی پنج دوره سوگواری بعد از خیانت همسر، مدیریت نماید. این پنج مرحله عبارتند از:

انکار

با شنیدن خبر خیانت، شخص با انکار مواجه می‌شود. این مرحله به عنوان یک مکانیزم دفاعی به او کمک می‌کند تا با واقعیت تلخ خیانت همسر، به تدریج کنار بیاید.

خشم

پس از مرحله انکار، با قبول خیانت، به تدریج احساسات سرکوب شده به صورت خشم ظاهر می‌شوند. این خشم متوجه همسر خیانتکار و افرادی است که در خیانت او، مقصر بوده‌اند.

فرار از درد خیانت

در این مرحله، فرد برای فرار از درد خیانت به صحبت کردن، رو می‌آورد. این صحبت می‌تواند به سه صورت زیر انجام شود:

  • به طور ذهنی با خودش
  • با خداوند
  • با همسرش

افسردگی

در این مرحله از سوگواری خیانت همسر، فرد از درد و ناراحتی بسیار عمیق، یا به انزوا پناه می‌برد یا با خیانت به عنوان یک واقعیت جدید که امنیت او را از بین برده است، دست و پنجه نرم می‌کند.

پذیرش

در آخرین مرحله، فرد با پذیرفتن کامل خیانت همسر، آماده می‌شود که برای زندگی آینده خود و خانواده‌اش، تصمیم‌گیری نماید. به این ترتیب، یا همسرش را می‌بخشد و زندگی جدیدی را آغاز می‌کند یا به زندگی با همسر خیانتکار خود پایان می‌دهد.

درمان‌گر با توجه به شرایط زندگی و درجه پشیمانی همسر خیانتکار، می‌تواند در تمامی مراحل به زوج درگیر در خیانت کمک نماید. او به زوج کمک می‌کند تا بتوانند از بهترین راهکارهای موجود، بهره گیرند و خسارات مادی و معنوی کمتری را تجربه نمایند.

ششمین قدم تصمیم گیری زندگی پس از خیانت 

در ششمین گام در مشاوره خیانت به همسر، به تصمیم‌گیری زندگی پس از خیانت می‌رسیم. اکنون فرد پس از عبور از چهار مرحله سوگواری، از نظر جسمی و روانی آماده‌ی تصمیم‌گیری برای آینده خود و فرزندانش است.

من اعتقاد دارم که در هر دو مورد مشاوره خیانت مرد به زن یا خیانت زن به مرد، مشاور باید به زوج درگیر در خیانت آموزش دهد “که زندگی نباید به دلیل خیانت همسر دچار رکود شود”. در واقع، تصمیم‌گیری بین دو انتخاب سرنوشت ‌ساز است:

  1.  به فراموشی سپردن زندگی مشترک و آغاز برقراری رابطه جدید
  2.  در نظر گرفتن فرصت جبران برای همسر و بازسازی رابطه‌ی قبلی

تحقیقات در مشاوره خیانت مرد یا زن، نشان می‌دهند که هر دو تصمیم (جدا شدن یا ادامه‌ی زندگیبعد از خیانت همسر)، با چالش‌های بسیاری همراه می‌باشند.

پس از خیانت، شما دو راه در پیش دارید و با انتخاب هر یک از این دو راه، با دشواری‌های بسیاری روبه‌رو خواهید شد. اگر تصمیم گرفته‌اید که خیانت همسر خود را به فراموشی بسپارید، لازم است بدانید که نمی‌توانید به تنهایی یک پاک‌کن به دست بگیرید و این موضوع را از خاطر خود به آسانی پاک کنید!

بنابراین در این راستا لازم است تا از روانشناس خانواده برای ارائه‌ی راهکارهایی به منظور فراموش کردن صحیح موضوع خیانت همسر، کمک بخواهید. در ادامه به برخی از راهکارهای صحیح برای”فراموش کردن خیانت همسر” یا” فراموش کردن همسر”، می‌پردازم.

چگونه خیانت همسر خود را فراموش کنیم؟

برخی از راهکارهایی که با به کار بردن آن‌ها، می‌توانید خیانت همسر خود را فراموش کنید، عبارتند از:

  • نباید از خودتان توقع داشته باشید که قضیه را به حدی فراموش کنید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. اگر از خودتان چنین توقعی داشته باشید به زودی دچار افسردگی خواهید شد.
  • خشم یک احساس طبیعی است و شما حق دارید که خشمگین باشید. برای خالی شدن خشم و غضب خود لازم است که حتما با همسرتان درباره علت خیانت او، صحبت کنید.
  • در گفتگو با همسرتان به او بگویید که بخشیدن او به معنی پذیرفتن خیانت از طرف او نیست.
  • به طور مستمر با مشاور خانواده درباره خیانت همسرتان صحبت کنید. در این راستا لازم است که دست به انتخاب مشاورانی بزنید، که از نزدیکان شما نیستند.
  • از ایجاد احساس سرخوردگی و ضعف در خودتان، جلوگیری کنید.
  • اگر شما در خیانت همسرتان مقصر بوده‌اید، با شناخت کامل عوامل موثر در خیانت همسرتان، سعی در رفع آن‌ها نمایید.

چگونه همسر خود را فراموش کنیم؟

برخی از تجربه‌گرهای خیانت همسر، برای فراموش کردن همسر خود یکی از  دو راه زیر را برمی‌گزینند:

فراموش کردن همسر با طلاق دادن او

اگر با طلاق دادن همسرتان می‌توانید  بر مشکلات غلبه کنید، می‌توانید از گزینه طلاق استفاده نمایید. اما متاسفانه فراموش کردن گذشته و خاطرات تلخ و شیرین آن، به راحتی امکان‌پذیر نیست. از این رو توصیه می‌کنم حتما پس از طلاق، مشورت با مشاوران خانواده را ادامه دهید زیرا برای فراموش کردن این حجم از خاطرات، نیاز به درمانگر خواهید داشت.

دقت داشته باشید که با داشتن فرزند، موضوع طلاق می‌تواند بسیار پیچیده شود و فرزندان شما در جریان طلاق ممکن است با آسیب‌های جدی روبه‌رو شوند.

فراموش کردن همسر با حضور او در خانه و نادیده گرفتن او

اگر تصمیم گرفته‌اید با حضور همسر خیانتکار خود در خانه، او را به فراموشی بسپارید، مجبور به تعیین خط قرمزهایی هستید که با وجود چنین رابطه‌ای، احتمالا از طرف همسرتان قابل اجرا نخواهند بود. در این صورت حتما حضور نفر سومی لازم است تا با وساطت میان شما، از ایجاد افسردگی، اضطراب، کاهش اعتماد به نفس، عصبانیت و … جلوگیری نماید. در چنین شرایطی، فقط مشورت با متخصصان “زوج درمانگر” برای رفع مشکلات عدیده موجود در میان شما و همسرتان، می‌تواند موثر واقع شود.

هر چند، راه‌های متعددی برای درمان خیانت وجود دارد، بهتر است در صورتی که همسر خیانتکار شما پشیمان شده است، به گزینه‌ی بخشش بیشتر فکر کنید. اما انتخاب این گزینه هم باید به کمک مشاور و با اطمینان از تغییر در رفتار، خلق و خوی و محرز شدن پشیمانی همسرتان همراه باشد. در این صورت  با فراموش کردن صحیح خیانت او، زندگی خود را بازسازی خواهید نمود. به این ترتیب می‌توانید فرزندان خود را از تنش‌های به وجود آمده در زندگی آینده نجات دهید.

مطمئن باشید مدیریت صحیح زندگی پس از خیانت، می‌تواند در بسیاری از موارد، به شما و فرزندانتان یاری رساند، از جمله:

  • کاهش مشکلات هیجانی فرزندان به‌خصوص در سنین پایین‌تر
  • کاهش احتمال روی آوردن فرزندان به مواد مخدر
  • افزایش موفقیت در درس خواندن فرزندان شما نسبت به فرزندان طلاق
  • کاهش رفتارهای بزهکارانه در سنین نوجوانی در فرزندان شما نسبت به فرزندان طلاق
  • اهدای زندگی ایمن‌تر به فرزندان
  • اهدای زندگی موفق‌تر همراه با انتخاب‌های هوشمندانه‌تر به فرزندان
  • کاهش احتمال طلاق در فرزندان

من به عنوان یک روانشناس متخصص در زمینه خانواده، در این مسیر، در کنار شما هستم و با تمام توان به شما کمک خواهم کرد تا بتوانید با اتخاذ تصمیم صحیح و منطقی، پس از درگیر شدن با بلای خانمان‌سوز خیانت همسر، زندگی باکیفیت‌تری را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *