فکر زیبا > خیانت همسر > علت خیانت مردان

علت خیانت مردان

چرا مردان خیانت می کنند

راهنمای مطالعه

من اکرم نظر کرده هستم و در این بخش، قصد دارم در خصوص علت خیانت مردان صحبت کنم. در دنیای امروز، خیانت، یکی از دلایل مهم طلاق زوجین از یک‌دیگر است. دلایل خیانت مرد، فلسفه‌ای گسترده دارد که اگر بخواهیم آن را بررسی کنیم، جنبه‌های مختلفی را باید برای آن، در نظر بگیریم. کشف علت خیانت مرد، می‌تواند راهکاری مهم، برای مقابله با او و تصمیم‌گیری در خصوص ادامه زندگی یا طلاق باشد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دلیل خیانت مرد، می‌تواند عدم عشق در زندگی مشترک، عدم ارضای نیازهای جنسی و عاطفی، عدم امنیت، اعتماد به‌نفس پایین، عدم توجه کافی زن و… باشد. البته علت خیانت مرد، فقط به این مسئله خلاصه نمی‌شود و ممکن است دلایل روانشناختی، علت آن باشد. در ادامه، قصد دارم این موضوع را از جنبه‌های مختلف، بررسی کنم. همراه من باشید تا با دلایل خیانت مردان آشنا شوید.

علت خیانت مردان متاهل

اجازه دهید مسئله دلایل خیانت مردان را با بررسی دلایل این امر، در مردان متاهل شروع کنم. آمار خیانت مردان متاهل در دنیای امروز، نسبتا بالاست و اگر شما یا اطرافیانتان، با این مشکل مواجه هستید، لازم است با دانستن علت آن، به‌درستی تصمیم بگیرید. در ادامه دلایل خیانت مردان در زندگی مشترک را بررسی خواهیم کرد.

عدم ارضای نیازهای جنسی؛ نارضایتی در رابطه زناشویی

اصلی‌ترین دلیل خیانت مردان متاهل، عدم رضایت از رابطه جنسی است. وقتی این اتفاق می‌افتد، دو علت دارد؛ اولین علت، عدم ارضای نیاز جنسی مرد، توسط زن است و علت دوم، از دست دادن علاقه مرد نسبت به برقراری رابطه جنسی با همسر خود است. اگر مشکل، علت دوم باشد، لازم است حتما در مورد آن با یک متخصص مشورت کنید و راهکارهای لازم را دریافت نمایید.

قهرهای طولانی مدت؛ بهانه ‌ای برای خیانت مردان متاهل

مراقب قهرهای خود با همسرتان باشید! یکی از دلایل خیانت مردان متاهل، می‌تواند قهرهای طولانی مدت با آن‌ها باشد. اگرچه می‌گویند “دعوا و قهر، نمک زندگی است” اما شما نباید بگذارید این مسئله، زیادی طولانی شود. اگر به‌تازگی، دعوا یا بحثی با همسر خود داشته‌اید، پیشنهاد می‌کنم با او صحبت کرده و مشکل را رفع کنید و واضح از او بخواهید که هر مشکلی را در مدتی کوتاه، با صحبت کردن رفع نمایید. در بسیاری از مواقع، این حالت (قهرهای طولانی مدت) به مسئله‌ای عادی تبدیل می‌شود، در نتیجه همسر شما برای رفع نیازهای عاطفی یا جنسی خود، به فردی دیگر پناه می‌برد.

عدم رفع نیازها؛ علتی دیگر برای خیانت مردان

در این بخش، منظور من از عدم رفع نیازها، صرفا نیازهای جنسی نیست! مسلما هر انسانی، در زندگی مشترک، نیازهای مختلفی از شریک عاطفی خود دارد. اگر این نیازها به ‌هر علتی رفع نشود، خطری به اسم خیانت، در کمین خواهد بود؛ بنابراین، سعی کنید حتما نیازهای خود را با یکدیگر مطرح کنید. از همسر خود بپرسید که آیا همه‌چیز خوب است؟ آیا من تمام نیاز و خواسته‌های تو از زندگی مشترک را برآورده می‌کنم؟ توصیه من این است که صحبت و تعامل را هرگز فراموش نکنید.

تنوع طلبی؛ مشکلی که باید رفع شود

از دیگر علت‌های خیانت مردان متاهل، تنوع طلبی است. اگرچه همه انسان‌ها، دارای خصوصیت تنوع طلبی هستند؛ اما اگر این مسئله کنترل نشود، به مرور زمان، باعث ایجاد مشکل در زندگی مشترک خواهد شد. اگر متوجه وجود تنوع طلبی در همسر خود شده‌اید، لازم است با یک متخصص مشورت نمایید و برای درمان آن تلاش کنید.

حمایت بیش از حد از مردان؛ نقش مادر او را بازی نکنید!

یکی از مشکلات مهم در روابط زناشویی، حمایت بیش از حد از مردان است. حتما در اطراف خود دیده‌اید که خانم‌ها در زندگی مشترک، تلاش می‌کنند نقش مادر را برای مردان ایفا نمایند. این مسئله تا حدودی صحیح است؛ اما اگر از حد خود فراتر برود، مرد را کلافه می‌کند. شما باید به مرد، آزادی عمل بدهید و بگذارید بعضی از کارها را خودش انجام دهد. دائما اطراف مرد نباشید؛ مردان از این رفتار کلافه می‌شوند. ابزار علاقه، نگرانی و محبت خود را کنترل کنید تا باعث دلزدگی نشود.

اعتماد به ‌نفس پایین؛ عاملی مهم و اساسی

بسیاری از مردان متاهل که مرتکب خیانت می‌شوند، اعتماد به‌نفس پایینی دارند. در واقع، رابطه با یک شخص جدید، می‌تواند منجر به ایجاد احساسات مثبت و قدرت در وی شود و دائما حس قدرت را در او شارژ کند. این مسئله، به‌دلیل مشکلات روانشناختی در مردان رخ می‌دهد که باید درمان شود.

مشکلات روانشناختی؛ مسئله ‌ای که نباید نادیده بگیرید

در نهایت، از دیگر علت‌های خیانت مردان متاهل که قصد دارم با شما مطرح کنم، مشکلات روانشناختی است. تنوع طلبی، مشکلات دوران کودکی، عدم اعتماد به‌نفس و… همگی در دسته مشکلات روانشناختی قرار دارند که در این صورت، باید همسر شما  تحت نظر متخصص قرار گیرد.

علت خیانت مردان در سنین بالا

خیانت، فقط در مردان جوان اتفاق نمی‌افتد. مردان، در سنین بالا هم ممکن است مرتکب خیانت شوند و این مسئله، علت‌های مختلفی دارد. در ادامه، رایج‌ترین علل خیانت مردان در سنین بالا را بررسی می‌کنیم.

چرا مردان در سنین بالا هم خیانت می کنند
تعجب همسر از علت خیانت همسرش در سنین بالا

مشکلات و مسائل جنسی

علت اصلی خیانت مردان در سنین بالا، مشکلات و مسائل جنسی است. با افزایش سن، میل جنسی نسبت به دوران جوانی کاهش پیدا می‌کند. این مسئله در خانم‌ها شایع‌تر است و آن‌ها پس از یائسگی، میل جنسی سابق را نخواهند داشت. کاهش میل جنسی در مردان، دیرتر از خانم‌ها اتفاق می‌افتد. در صورتی که زن نتواند نیاز جنسی همسر خود را در دوران میانسالی رفع کند، احتمال خیانت مرد برای رفع این نیاز، وجود دارد.

عدم جذابیت زن برای مرد

با افزایش سن، انسان‌ها دیگر جذابیت دوران جوانی خود را ندارند. این مسئله امری طبیعی است و یک مرد نباید از همسر خود انتظار زیبایی همیشگی را داشته باشد. برخی از مردان، از این مسئله شکایت دارند و به‌دلیل تنوع طلبی، به سراغ خانم‌های جوان می‌روند تا لذت جدیدی را تجربه کنند.

بروز مشکلات جسمی برای همسر

برخی از مردان، با بروز مشکلات جسمی در همسر خود (به‌دلیل افزایش سن)، وفاداری خود را زیر سوال می‌برند و مرتکب خیانت می‌شوند. این مسئله گرچه چندان رایج نیست؛ اما اتفاق می‌افتد؛ بنابراین یکی دیگر از علت‌های خیانت مردان در سنین بالا، می‌تواند بروز چنین مشکلی باشد.

عدم تلاش زوجین برای برقراری رابطه احساسی یا جنسی

قرار نیست با افزایش سن، برقراری رابطه احساسی یا جنسی را مسئله‌ای کم اهمیت بدانید، این مشکلی است که بسیاری از زوجین در سنین بالا، با آن مواجه می‌شوند. شما باید تلاش کنید هر روز بیشتر از گذشته به یک‌دیگر عشق بورزید و کیفیت رابطه احساسی و جنسی خود را افزایش دهید. در صورتی که رابطه عاطفی یا جنسی رضایت‌بخشی بین شما و همسرتان نباشد، احتمال خیانت وی در زندگی مشترک وجود دارد.

علت خیانت مکرر مردان

چرا مردان خیانت می‌ کنند؟ آقایان، ممکن است در طول زندگی مشترک خود، چندین بار به همسر خود خیانت کنند. اگر شما به‌عنوان یک زن، با این مشکل مواجه هستید، توصیه می‌کنم که این قسمت را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

مشکلات روانشناختی

در هر نوع خیانتی، ممکن است پای مشکلات روانشناختی در میان باشد، عدم اعتماد به‌نفس کافی و جست‌وجوی تایید خود در افراد مختلف، مشکلات و مسائل حل نشده کودکی، اختلال مرزی و تنوع طلبی، همگی می‌توانند مسائلی باشند که ریشه در روان و شخصیت فرد دارند و باید درمان شوند.

وجود مشکلی جدی در زندگی مشترک

اگر علت خیانت مردان، مشکلات روانشناختی نباشد، باید کمی در زندگی مشترک خود دقت کنید. آیا شما و همسرتان، مشکل جدی با یکدیگر دارید که آن را حل نشده باقی گذاشته‌اید؟ منظور از مشکلات جدی، بحث و دعواهای ساده نیست؛ مشکلاتی نظیر ناتوانی جنسی، سرد بودن زن نسبت به همسر و زندگی خود، عدم توانایی در باروری و… می‌توانند مشکلاتی جدی باشند که به‌سبب این مشکلات، مردان به‌سمت خیانت می‌روند.

عدم رفع نیازهای جنسی

طبق تجربه‌ای که داشته‌ام، بیشتر مردان، از عدم رفع نیاز جنسی در زندگی مشترک شکایت دارند و این مسئله را علت اصلی خیانت خود می‌دانند. شاید یکی از علت‌های مهم خیانت مکرر مردان، عدم رفع نیازهای جنسی یا حتی عاطفی آن‌ها باشد.

کشش جنسی به ‌سمت فردی جدید

از دیگر علل خیانت مکرر مردان، می‌تواند کشش جنسی به‌سمت یک فرد جدید باشد. این دسته از مردان، اصولا شخصیت تنوع طلب دارند و عاشق تجربه کردن احساسات جدید هستند. مردان با این کار، هیجان خود را تخلیه می‌کنند و لذت می‌برند. در صورتی که علت خیانت مکرر مرد در زندگی این مسئله باشد، حتما باید درمان شود.

نارضایتی مرد از اندام و چهره زن

آراستگی، اهمیت به سلامتی، تناسب اندام و… مسائلی هستند که باید از طرف زن و مرد رعایت شوند. در واقع باید بگویم، زیبایی و آراستگی در زندگی مشترک، فقط مخصوص خانم‌ها نیست؛ بلکه مردان هم باید در این زمینه تلاش کنند. بر اساس مطالعاتی که داشته‌ام، برخی از مردان، از عدم تناسب اندام یا عدم آراستگی همسر خود شکایت داشتند و این دلیل را برای خیانت مکرر خود مطرح کردند. برای رفع این مشکل، سعی کنید همیشه به سلامتی، تناسب اندام و آراستگی چهره خود اهمیت دهید. البته منظور من این نیست که برای جلب رضایت همسر، به‌دنبال عمل‌های زیبایی غیرضروری بروید.

علت خیانت مردان در دوران بارداری

چرا مردان در دوران بارداری خیانت می‌کنند؟ یکی از انواع خیانت در مردان، خیانت در دوران بارداری است که رواج زیادی هم دارد. علت خیانت مردان در زندگی و در دوران بارداری چه می‌تواند باشد؟ همراه من باشید تا این مسئله را بررسی کنیم.

نگرانی زن از خیانت مرد در دوران بارداری
ناراحتی مرد به دلیل خیانتی که کرده پس از آگاهی از بارداری همسرش

کاهش توجه و رابطه زناشویی

بارداری، دورانی حساس در زندگی هر زنی است. در این دوران، بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند که رابطه جنسی برقرار نشود و در صورت برقراری، طرفین احتیاط کنند. برخی از مردان ممکن است طاقت این مسئله را نداشته باشند و برای جبران کمبود رابطه جنسی، به‌ فکر خیانت باشند؛ بنابراین، یکی از علل خیانت مردان در دوره بارداری، نداشتن رابطه جنسی مرتب و دلخواه است.

افسردگی و حالات زنان در دوران بارداری

برخی از بانوان در دوران بارداری، دچار افسردگی یا حالات بد روحی و جسمی می‌شوند. این مسئله، امری طبیعی است و در عده‌ای از خانم‌ها اتفاق می‌افتد. در چنین حالتی، ممکن است مرد به‌جای توجه کردن و رفع نیازهای همسر خود، از حالات او خسته و دلزده شده و مرتکب خیانت شود.

تنوع طلبی و تمایل به برقراری رابطه جدید

مردانی که تنوع طلب باشند، دائما به‌دنبال برقراری رابطه با یک زن جذاب و خوش استایل هستند. مطمئن باشید یک مرد وفادار و سالم، در دوران بارداری زن، در کنار همسر و زندگی خود می‌ماند؛ اما مردان تنوع طلب، وقتی عدم تناسب اندام و آراستگی همسر خود در دوران بارداری را می‌بینند، سریعا به فکر خیانت می‌افتند که این مسئله تقصیر شما نیست.

علت خیانت مردان در دنیای مجازی

با گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، مسئله‌ای به‌نام خیانت مجازی، رایج شد. تهاجم فرهنگی، عدم استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی، عدم تعهدات اخلاقی، مشکلات اقتصادی و… از جمله علت‌های خیانت در دنیای مجازی است؛ اما چرا مردان در دنیای مجازی خیانت می‌کنند؟ همراه من باشید تا این موضوع را ریشه‌یابی کنیم.

دسترسی آسان؛ خیانت در فضای مجازی راحت ‌تر است

فضای مجازی و اینترنت، ابزاری است که به‌راحتی در دسترس همه قرار دارد. خیانت در این فضا، راحت‌تر از دنیای واقعی به‌نظر می‌رسد. در دنیای مجازی، پنهان کردن خیانت هم راحت‌تر است. از این رو، بعضی از مردان، خیانت در این فضا را ترجیح می‌دهند.

جذابیت دنیای مجازی؛ در دنیای مجازی همه‌ چیز زیباتر است

دلیل دوم خیانت مردان در فضای مجازی، این است که هیچ‌ چیز در این دنیا واقعی نیست. شاید این جمله را شنیده باشید که “مردان با چشم عاشق می‌شوند” وقتی مردی زیبایی غیرواقعی یک زن را در اینترنت می‌بیند، ممکن است به‌راحتی جذب او شده و به رابطه با او وسوسه شود.

مشکلات روانشناختی؛ مرد مشکل شخصیتی دارد

مشکلات شخصیتی یا روانشناختی مردان، ریشه در گذشته و نحوه تربیت خانوادگی آن‌ها دارد. مردی که در یک خانواده محدود بزرگ شده باشد، امتحان کردن چیزهای جدید را دوست دارد. او وقتی در فضای مجازی قرار می‌گیرد و محدودیت‌های گذشته‌اش برطرف می‌شود، نمی‌تواند خود و تمایلاتی که سرکوب شده‌اند را کنترل کند. در نهایت، او تصمیم می‌گیرد دست به خیانت و کارهای ممنوعه دیگر بزند. از طرفی مشکلاتی مانند تنوع طلبی، اختلالات شخصیتی و… می‌تواند منجر به خیانت مرد، در فضای مجازی شود.

 نارضایتی جنسی یا عاطفی؛ مشکلی که باید رفع شود

از دیگر دلایل رایج خیانت مردان در دنیای مجازی یا دنیای واقعی، نارضایتی جنسی یا عاطفی است که در این صورت، باید تصمیمات جدی برای رابطه زناشویی گرفته شود و حتما زوجین با یک متخصص در این باره مشورت نمایند.

یکنواختی رابطه با همسر؛ زندگی دیگر هیجان اول را ندارد

این مشکل، بیشتر در مردان تنوع طلب مشاهده می‌شود. در صورتی که طرفین به هر دلیلی، نتوانند رابطه خود را مانند روز اول، پرشور و عشق نگه دارند، ممکن است مردان با دیدن ویدیوهای عجیب فضای مجازی، دائما زندگی خود را با دیگران مقایسه کنند و مرتکب خیانت شوند.

علت خیانت مردان از زبان خودشان

در آخر، قصد دارم، در مورد علت خیانت مردان از زبان خودشان صحبت کنم. بیایید با یک بررسی مختصر، علت خیانت مردان از زبان خودشان را هم بدانیم. بر اساس تحقیقات انجام شده و مطالعاتی که داشته‌ام، بیشتر مردانی که مرتکب خیانت می‌شوند، علت و بهانه‌هایی که در ادامه بیان کرده‌ام را مطرح می‌کنند.

عدم بیان احساسات برای جلوگیری از درگیری

عده‌ای از مردان می‌گویند که در زندگی مشترک، احساسات و مشکلات خود را بیان نمی‌کنند؛ چرا که بیان کردن این مسائل، موجب ایجاد درگیری طاقت‌فرسا، احساس شرم و گناه یا طرد شدن آن‌ها می‌شود. مردان از این مسئله که عدم بیان احساسات، نیازها و مشکلات، سبب دوری از همسر و ایجاد مشکلات بزرگ‌تر می‌شود، غافل هستند.

شکاف احساسی در اثر احساس تنهایی و ناامیدی

از دیگر دلایل خیانت مردان از زبان خودشان، احساس تنهایی و ناامیدی است. زمانی که مرد و زن در زندگی، در موقعیت‌های مختلف (مانند غم و شادی) در کنار هم نباشند، فاصله و شکاف احساسی عمیقی بین آن‌ها رخ می‌دهد که نتیجه آن، دوری از هم و احساس تنهایی و ناامیدی در مردان است. مردان می‌گویند این مسئله، می‌تواند منجر به خیانت آن‌ها شود.

مشکلات روحی و روانی در مردان

یکی دیگر از دلایل خیانت مردان، مشکلات روحی و روانی است. این مشکلات می‌تواند ریشه در کودکی آن‌ها داشته باشد که درمان نشده است. در چنین حالتی، مردان برای فرار از مشکلاتی که دارند، یک سرگرمی جدید برای خود ایجاد می‌کنند که نام آن خیانت است.

عدم رفع نیازهای مردان توسط همسرشان

یکی دیگر از علل خیانت مردان، عدم رفع نیاز آن‌ها در زندگی، توسط همسرشان است. بعضی از خواسته‌ها، نامعقول هستند و زنان نمی‌توانند آن‌ها را برآورده کنند؛ اما اگر خواسته مرد معقول باشد و زن نتواند یا نخواهد آن را برطرف کند، احتمال خیانت مرد وجود دارد. زوجین باید در زندگی، نیاز و خواسته‌های عاطفی و جنسی طرف مقابل را رفع کنند.

فشار کاری و مشکلات اقتصادی

مردانی که بیش از حد کار می‌کنند و فشار زیادی روی آن‌ها است، بیشتر از سایر مردان خیانت می‌کنند. این مسئله، معمولا زمانی رخ می‌دهد که زنان هم با خواسته‌های بیش از حد، همسر خود را درک نکنند. برای جلوگیری از این مشکل، زنان باید وارد عمل شوند و با محبت، توجه و رفع خواسته‌ها و نیازهای مرد، از بروز این مسئله جلوگیری کنند.

اعتیاد به مواد مخدر یا مشروبات الکلی

از دیگر علت خیانت مردان از زبان خودشان، می‌توان به اعتیاد آن‌ها اشاره کرد. مصرف بیش از حد الکل، قدرت تصمیم‌گیری صحیح را از انسان می‌گیرد و فعالیت جنسی سالم را نیز مختل می‌کند. بیشتر مردانی که خیانت می‌کنند، ادعای اعتیاد به مواد مخدر یا مشروبات الکلی دارند.

یافتن حس آزادی و استقلال دوران مجردی

عده‌ای از مردان ممکن است پس از ازدواج، با مشاهده هم‌سن‌های خود، تمایل به آزادی و استقلال دوران مجردی داشته باشند. در چنین حالتی، به‌جای پایبندی به زندگی مشترک خود، به‌دنبال زنی هستند که تعهدی به وی نداشته باشند و مانند دوران مجردی، تفریح و لذت را با وی تجربه نمایند؛ بنابراین در این زمینه بهتر است از ایجاد محدودیت بیش از حد برای همسر خود، خودداری نمایید.

جمع بندی؛ چرا مردان خیانت می ‌کنند؟

در پایان این مقاله، باید بگویم مردان به دلایل مختلفی خیانت می‌کنند و در صورت بروز این مشکل، باید ریشه‌یابی دقیق توسط متخصص صورت بگیرد؛ چرا که علل خیانت مردان بسیار متنوع است. در صورتی که به‌تازگی متوجه خیانت همسر خود شده‌اید، پیشنهاد می‌کنم ابتدا با وی صحبت کنید و علت را جویا شوید، پس از آن، اگر می‌خواهید به زندگی مشترک خود ادامه دهید یا اگر تصمیم به جدایی دارید، توصیه نهایی من این است که حتما تحت نظر متخصص قرار بگیرید تا این مسئله را از ریشه مورد بررسی قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *