فکر زیبا > خیانت همسر > چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت میکنند؟

چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت میکنند؟

خشم زن از کشف خیانت همسر عاشق پیشه اش

یکی از باورهای نادرست که در جامعه زیاد به گوشمان می‌خورد، این است «همه مردها خیانتکار هستند». این جمله کاملا اشتباه بوده و هرگز پیش‌زمینه علمی نداشته است. خیانت، رفتاری ‌است که بر اساس عوامل مختلف مانند مشکلات در رابطه، عدم ارضای نیاز‌های عاطفی یا جنسی، مشکلات روان‌شناختی و… رخ می‌دهد و احتمال بروز آن در مرد و زن وجود دارد. خیانت، مسئله‌ای است که در میان تعداد کمی از مردان و زنان مشاهده می‌شود؛ بنابراین فقط در بین مردان رایج نیست. از شما می‌خواهم این تفکر را از ذهن خود پاکسازی نمایید و واقع‌بینانه به مسئله نگاه کنید.

چه کسی گفته مردان خیانت میکنند؟

می‌خواهم با چند مثال، باورهای کلیشه‌ای و اشتباه در این مورد را با شما به اشتراک بگذارم:

  • همه مردها از نظر ذاتی، خیانتکار هستند.
  • علت خیانت مردان، نارضایتی جنسی است.
  • مردانی که خیانت می‌کنند، همسر خود را دوست ندارند.
  • مردها خیانت می‌کنند، چون نمی‌توانند به یک نفر متعهد باشد.
  • منشأ خیانت، مشکلات جدی در زندگی است.
  • مردان، تنوع طلب هستند.

 مردان به علت‌های مختلف، ممکن است به زنی که دوستش دارند، خیانت کنند که در ادامه، درباره همین موضوع می‌خواهم صحبت کنم.

چند درصد مردان خیانت میکنند؟

بر اساس تحقیقات صورت گرفته و اطلاعاتی که در این زمینه جمع‌آوری کرده‌ام، حدود 15 تا 25 درصد مردان، در رابطه عاطفی خود مرتکب خیانت می‌شوند. البته این عدد، میانگین است. پس نتیجه می‌گیریم 75 الی 85 درصد مردها، اصلا در رابطه عاطفی خود مرتکب خیانت نمی‌شوند. علت‌های مختلفی هم برای خیانت مردان وجود دارند که باید ابتدا این علت‌ها ریشه‌یابی شوند. از شما می‌خواهم برای ادامه مطالعه، تفکرات و باورهای کلیشه‌ای در این زمینه را دور بریزید و همراه من باشید تا علت این مسئله را بیان کنم.

اصلا مردان چرا خیانت میکنند؟

مردان به‌دلایل مختلفی در زندگی مشترک خود مرتکب خیانت می‌شوند و اصلا دلیل یکسانی برای این مسئله وجود ندارد؛ اما بر اساس تحقیقات روانشناسی، در بیشتر مواقع، مردان به دلیل نداشتن رضایت در زندگی مشترک، برآورده نشدن نیازهای عاطفی و جنسی، تمایل به حس استقلال مانند پیش از ازدواج، انتظارات نامعقول، اخلاق بد همسر و… به همسر خود خیانت می‌کنند. با این حال، علت خیانت مردان بسیار متعدد است و نمی‌توان گفت علل نام‌برده حتما دلایل خیانت مرد در زندگی مشترک هستند.  

علت خیانت مردان به کسی که دوستش دارند چیست؟

با توجه‌ به تجربه و تحقیقاتی که در این زمینه داشته‌ام، باید بگویم، علت خیانت مردان همیشه عدم احساس به شریک زندگی‌شان نیست! در برخی مواقع، خیانت در حین داشتن رابطه احساسی با شریک زندگی اتفاق می‌افتد. در تحقیقات صورت گرفته، احتمال اینکه یک مرد، همسر خود را دوست داشته؛ اما خیانت کند وجود دارد.

خیانت مردان، موضوعی پیچیده است که در صورت بروز، نیاز به بررسی دقیق دارد. وقتی مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می‌کنند، عوامل و انگیزه‌های مختلفی پشت این خیانت قرار دارد؛ اما در حالت کلی، علت خیانت مردان، می‌تواند مسائل روان‌شناختی، عدم تامین نیازهای جنسی و عاطفی و تمایل به تامین آن در جای دیگر و… باشد. در ادامه، علت‌های خیانت مردان به زنی که دوستش دارند را بررسی می‌کنیم. 

انتظارات بیش از حد نسبت به مسائل جنسی و فیزیکی؛ مهم ‌ترین علت خیانت مرد

هر چیزی در زندگی استانداردی دارد که اگر از حالت تعادل خارج شود، کلافه‌کننده خواهد شد. رابطه جنسی و خواسته‌های فیزیکی هم مانند سایر مسائل، باید استانداردهای خاص خود را داشته باشد. برخی از مردان در زندگی مشترک، تمایل بیش از حد به مسائل جنسی دارند. اگر همسر نتواند نیاز مرد را در این زمینه برطرف کند، امکان خیانت مرد وجود دارد. رابطه جنسی، با تعداد دفعات نرمال و استاندارد، هیچ مشکلی ندارد و طرفین باید نیازهای خود را در این زمینه برطرف کنند؛ اما گاهی تمرکز بیش از حد روی این مسئله، برای خانم‌ها آزاردهنده شده و در نتیجه‌ی عدم رفع نیاز جنسی مردان توسط همسرشان، مرد به سمت خیانت قدم بر می‌دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر با چنین مشکلی مواجه هستید، حتما با یک متخصص مشورت کنید.

قرارگیری در موقعیت ‌های ناخواسته و غیرارادی؛ عدم کنترل روی احساسات

دومین علت خیانت مردان به زنی که دوستش دارند، قرار گرفتن در شرایط ناخواسته و ناتوانی در کنترل اراده است. این مسئله شاید کمی گنگ به نظر برسد؛ اما بر اساس تجربه‌ای که داشته‌ام، برخی از مردان، خیانت را در شرایطی غیرارادی تجربه کرده‌اند. به طور مثال، مرد به‌مقدار زیادی الکل و مواد مخدر مصرف کرده و از حالت طبیعی خارج شده است. در چنین شرایطی، مرد با وجود داشتن همسر و علاقه به او، کنترلی روی خود نداشته و مرتکب خیانت شده است. همچنین غلبه کردن لذت و غریزه به عقل و احساسات مرد، می‌تواند عاملی دیگر بر خیانت مردانی باشد که همسر خود را دوست دارند.

فضای محرک جامعه؛ مراقب خانم‌ های اطراف همسر خود باشید!

در این روزها، خیانت برای یک عده، مسئله‌ای کاملا طبیعی است و در فضای مجازی نیز هر روز، بیش از پیش عادی‌سازی می‌شود. عده‌ای عاقل هستند و خود را از این منجلاب بیرون می‌کشند؛ اما عده‌ای دیگر، از این موقعیت سوءاستفاده کرده و بدون فکر وارد رابطه با آدم‌های متاهل می‌شوند.

همه این‌ها را گفتم تا به این قسمت برسم که «مراقب روابط همسر خود با خانم‌های اطراف او باشید» گزارش‌های حاکی از رابطه پنهانی مرد با خانم‌های اطراف، مانند دوست همسر، کم نیست؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در این رابطه کمی محافظه‌کارانه‌تر برخورد کنید. گاهی علت اصلی خیانت مردان به کسی که دوستش دارند، می‌تواند رفت و آمد کنترل نشده با خانم‌های اطراف باشد.   

لذت و تنوع طلبی مرد؛ عاملی مهم و اساسی در خیانت

تنوع طلبی، یک ویژگی شخصیتی است که به طور ذاتی در انسان‌ها وجود دارد. اکثر انسان‌ها از ایجاد تنوع لذت می‌برند؛ اما اگر این ویژگی از حد خود فراتر برود، مسلما دردسرهای بسیاری را برای انسان ایجاد می‌کند. مهم‌ترین دردسری که تنوع طلبی همراه خود می‌آورد، عدم لذت در رابطه احساسی و جنسی، با یک شریک زندگی است. مردها معمولا بیشتر از خانم‌ها دارای روحیه تنوع طلبی هستند. اگر این ویژگی شخصیتی در یک مرد، به تیپ شخصیتی او تبدیل شود، اوضاع پیچیده شده و مردان به سمت خیانت می‌روند.

خانم‌ها مراقب باشید! اگر متوجه این ویژگی در همسر خود شدید، حتما باید با یک متخصص مشورت کنید. یکی دیگر از راهکارها این است که در رابطه جنسی، تغییراتی مثبت ایجاد کرده و همیشه برای همسر خود شیک‌پوش و آراسته باشید.

تجربه رابطه جنسی بهتر با فرد جدید؛ توهمی که مردان درگیر آن می ‌شوند

اکثر مردان وقتی به فکر خیانت می‌افتند، تصور می‌کنند یک رابطه جدید، می‌تواند آغازگر دوران تازه بهره‌مندی از لذت جنسی فوق‌العاده باشد. آن‌ها با این تفکر وارد رابطه با یک فرد دیگر می‌شوند تا بتوانند لذتی بیشتر و فراتر از رابطه با همسر کنونی خود بدست آورند. پس یکی دیگر از علت خیانت مردان به کسی که دوستش دارند، جست‌وجوی لذت جنسی بیشتر است.

مردان باید بدانند این مسئله از پایه غلط است؛ چرا که بر اساس یافته‌های روانشناسی، همه انسان‌ها وقتی به تازگی با یک فرد آشنا می‌شوند، در ابتدا شور و اشتیاق زیادی دارند، ساعت‌های بسیاری با فرد مقابل صحبت می‌کنند، دوست دارند مدت زمان بیشتری در کنار او باشد و در نهایت، برای برقراری رابطه جنسی حریص هستند؛ اما با گذشت مدتی، آن شخص جدید هم تکراری می‌شود. اینجاست که تعهد آغاز شده یا همه چیز به اتمام می‌رسد. اگر مرد به این مسئله عادت کند، دچار یک اختلال در شخصیت خود می‌شود. این گونه افراد اصولا اختلال شخصیت مرزی دارند؛ یعنی دائما به دنبال هیجان و کشف مسائلی جدید هستند. افراد با تیپ شخصیت مرزی، در اکثر مواقع مرتکب خیانت می‌شوند.

عدم رضایت از رابطه جنسی و عاطفی؛ مشکلی جدی در زندگی مشترک

از دیگر دلایل خیانت مردان به زنی که دوستش دارند، می‌تواند نارضایتی جنسی یا عاطفی در رابطه و زندگی مشترک باشد. کیفیت رابطه جنسی برای مردان، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ بنابراین اگر به هر علتی، مرد از رابطه جنسی راضی نباشد، احتمال خیانت او افزایش پیدا می‌کند. از طرفی نداشتن رابطه عاطفی مناسب و عدم دریافت توجه لازم از سوی همسر، مردان را به سمت زن دیگری می‌کشاند.

طلاق عاطفی یا عدم رضایت از رابطه جنسی؛ از دلایل اصلی خیانت
یک راه برای پیشگیری از خیانت در مردان، توجه به نیازهای جنسی آنان است.

عدم اعتماد به‌ نفس کافی؛ از دیگر دلایل خیانت مردان

گاهی اوقات، مردان، مشکل عزت نفس دارند. همین مسئله موجب می‌شود که مردان، احساس جذابیت، قدرت و باهوشی کمتری داشته باشند. در واقع آقایان می‌خواهند با خیانت کردن، تایید فرد دیگری را دریافت نمایند تا دوباره حس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند.

آسیب ‌های روحی و روانی در دوران کودکی؛ مشکلاتی که تجربه کرده ‌اند

طبق تجربه و تحقیقاتی که در خصوص خیانت مردان داشته‌ام، از دیگر دلایل خیانت مردان به زنی که دوستش دارند، می‌تواند آسیب‌های دوران کودکی باشد. اگر مشکلات مردان در دوران کودکی حل نشده باشد، احتمال خیانت در آن‌ها بیشتر از افراد دیگر است. سوءاستفاده عاطفی، عدم دریافت محبت و توجه کافی از جانب والدین، آزار جسمی و جنسی و… همگی مشکلاتی هستند که از دوران کودکی، منجر به بروز مشکلات بزرگسالی در شخصیت مردی که خیانت می‌کند، شده است.

ممنوع بودن خیانت؛ زنده کردن حس کنجکاوی و امتحان کردن آن در مردان

خیانت، در همه فرهنگ‌ها، مسئله‌ای ممنوعه و خطا است. برخی از مردان خیانتکار، همچون کودک به سمت کارهای ممنوعه گرایش دارند و از آنجایی که خیانت، یک کار اشتباه است، حریص می‌شوند تا آن را امتحان کنند. در این شرایط، حتما باید با یک متخصص مشورت کنید تا جلوی این مشکل را بگیرید.

آیا مردان بعد از خیانت پشیمان میشوند؟

بیش از نیمی از مردان، پس از خیانت، احساس پشیمانی را تجربه می‌کنند. عواقب عاطفی خیانت در طول زمان، برای مردان آشکار می‌شود. آن‌ها از ابتدا می‌دانند که کار درستی نمی‌کنند؛ اما هیجان این کار، مردان را به ادامه دادن خیانت، تشویق می‌کند. به مرور زمان و پس از فروکش کردن هیجان اولیه، آقایان متوجه عواقب آسیب‌زای خیانت می‌شوند، احساس گناه می‌کنند و پشیمان به‌سمت شریک زندگی خود قدم بر می‌دارند. شاید این مسئله در مورد همه مردان صدق نکند؛ اما اکثرا این اتفاق می‌افتد.

پشیمانی پس از خیانت ممکن است نوش دارو بعد از مرگ سهراب باشد!
این امکان وجود دارد که مردان، بعد از خیانت پشیمان شوند و از طلاق، فراری باشند.

زندگی مرد پس از خیانت، در اکثر مواقع برای او سرشار از حس گناه، پشیمانی و ترس است. ترس او به‌خاطر از دست دادن زندگی و شریک عاطفی خود، بیش از همه‌چیز خود را نشان می‌دهد و به ایجاد حس پشیمانی و سرخوردگی منجر می‌شود. ادامه زندگی بعد از خیانت مرد با او، چالش‌های خاص خود را دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید پس از این مسئله، به ادامه زندگی مشترک بپردازید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با یک متخصص مشورت کرده و همسر خود را تحت مشاوره و درمان قرار دهید تا از تکرار آن جلوگیری کنید.

جمع بندی؛ علت خیانت مردان به کسی که دوستش دارند چیست؟

در این گفتار، در خصوص علت خیانت مردان به شخصی که دوستش دارند، صحبت کردم. دلایل فوق، مهم‌ترین دلایلی هستند که منجر به خیانت مرد، به شریک عاطفی‌شان می‌شود؛ اما دلایل بی‌شمار دیگری هم وجود دارند که ممکن است بر اساس آن‌ها، همسر شما مرتکب خیانت شود، در حالی که شما را دوست دارد. همیشه خیانت مردان به‌دلیل عدم حس دوست داشتن به شریک عاطفی خود نیست. گاهی پای مشکلات روان‌شناختی در میان است. پیشنهاد می‌کنم اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، با یک متخصص در این باره صحبت کنید و به‌منظور رفع آن تلاش نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *