فکر زیبا > خیانت همسر > پرسش و پاسخ در مورد خیانت زن

پرسش و پاسخ در مورد خیانت زن

پرسش و پاسخ در مورد خیانت زن چه چیز هایی است

من اکرم نظرکرده، روانشناس و متخصص خانواده هستم. اگرچه می‌دانم پاسخ به سوالات خیانت زنان، دریچه‌ای به سوی یافتن آرامش نسبی، برای بسیاری از مردان خیانت دیده، است اما درک می‌کنم که احتمالا روزهای پر از استرسی را می‌گذرانید و پرسش‌های زیادی ذهن‌تان را به خود مشغول کرده است.
به همین منظور با شما همراه می‌شوم تا در جلسه‌ای خودمانی در رابطه با ” خیانت زن پرسش و پاسخ“، به هر سوالی در این زمینه پاسخ دهم. به این امید که بتوانم از تلخی زهر خیانت زن، که در کام‌تان ریخته شده است، تا حدودی بکاهم. به این امید که از این راه بتوانیم با کمک یکدیگر، به راهکاری اساسی برای مدیریت صحیح بحران خیانت زن، بپردازیم.

از کجا مطمئن بشم که همسرم بهم خیانت کرده یا نه؟

این خیلی منصفانه است که قبل از هر تدبیری در مورد خیانت زن، با راستی آزمایی، ابتدا از واقعی بودن داستان خیانت زن آگاه شوید. موضوع خیانت زن برای بسیاری از مردان غیر قابل باور است. البته پذیرش این موضوع بسیار دشوار خواهد بود که گویا زنی را که دوستش داشته‌اید و او هم دوست‌تان داشته است را دیگر نمی‌شناسید.

من درک می‌کنم که این موضوع تا چه حد می‌تواند دشوار باشد که از این لحظه به بعد، جز احساس تنفر، نمی‌توانید احساس دیگری به چنین زنی داشته باشید. اما به نظر شما با ازمایش خیانت زن ، می‌توان به درستی، پرده از خیانت زن برداشت؟ در ادامه به بررسی مختصر این موضوع می‌پردازم.

بررسی خیانت از روی چهره زن خیانتکار

انسان موجودی است که دارای دو بعد جسمانی و روحانی است. بسیاری از افراد آگاه، با نگاه کردن به جسم انسان قادر هستند به لایه‌های درونی روح او، رسوخ کنند و از اسرار درونش آگاه شوند. اما این نشانه‌های ظاهری که خبر از سر درون افراد می‌دهند، دلایل محکمه پسندی برای رخداد “واقعیت خیانت زن” نیستند.
من به عنوان یک متخصص در امر روانشناسی، بارها بر این نکته تاکید کرده‌ام که با تغییر چهره و حالت ظاهری افراد نمی‌توان صد در صد به خیانت زنان پی برد زیرا هیچ آزمونی در روانشناسی و علوم دیگر، در قالب تست خیانت وجود ندارد و تمامی تست‌هایی که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرند، با درصد بالایی از خطا رو‌به‌رو هستند. اما با مشاهده‌ی چند نشانه‌ی محکم می‌توان امکان انجام خیانت را از تغییر چهره زنان، دریافت. از این رو برای یافتن بخشی از حقیقت، می‌توان تست خیانت زن از روی چهره را در برخی موارد، به عنوان نقطه‌ای برای شک در انجام خیانت زنان، در نظر گرفت.

علائم تغییر در چهره زن خیانت کار

تشخیص تغییر زیاد و یکباره در رفتارهای زن در موارد زیر را می‌توان ناشی از خیانت یا افسردگی دانست. در این تغییرات، زن:
• رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌دهد.
• بهانه گیر شده است و موضوعات بسیار کوچک را بزرگ جلوه می‌دهد.
• میل جنسی ندارد (در حالی که پیش از این، رابطه‌ی جنسی با شما برایش لذت‌بخش بوده است).
• پرخاشگر شده است و بدون دلیل قانع کننده، دائما با شما مشاجره می‌کند.
• تمایلی به گذراندن وقت با شما و فرزندانش ندارد.
• علاقه‌ی او به شما و فرزندانش، نسبت به گذشته، کاهش یافته است.
• بیشتر ترجیح می‌دهد شب‌ها در خلوت با کامپیوتر یا تلفن همراه خود، سرگرم باشد.
• از این‌که شما کامپیوتر یا تلفن همراه او را در دسترس داشته باشید، نگران می‌شود.
• از شما می‌خواهد که به فرزندان رسیدگی کنید.
اگر چه بروز این تغییرات در رفتار و چهره برخی زنان ممکن است نشان‌دهنده خیانتکار بودن آن‌ها باشد، اما هستند زنانی که به دلایل متعددی، دچار افسردگی می‌شوند و میل به زندگی عادی در آنان کاهش می‌یابد. از این رو بهترین راه برای کشف علت این رفتارهای عجیب که به تازگی در همسر خود مشاهده می‌نمایید، قبل از متهم کردن همسرتان، صحبت با مشاوران خانواده است.
توجه داشته باشید که در برخی از موارد وجود برخی بیماری‌های روحی مانند اختلالات دو قطبی، خود شیفتگی یا خود کم‌بینی در زنان، دلیلی قوی برای انجام خیانت از طرف زنان است. به عنوان مثال زنی که خود شیفته است، احساس می‌کند شوهرش لیاقت زندگی با او را ندارد و نمی‌تواند هنگام بروز جنون، تصمیمات منطقی بگیرد.
از طرفی گزارش شده است که برخی از زنان دارای شخصیت‌های مرزی، بدون اختیار به همسرانشان خیانت کرده‌اند. برای بررسی دقیق این رفتارها حتما لازم است از طریق مشاوره تلفنی فوری با مشاورین متخصص خانواده، احتمال وقوع خیانت را مورد بررسی قرار دهید.

بررسی کلینیکی خیانت زن

اگر شما هم از دسته مردانی هستید که برای اثبات خیانت همسرتان، به مدرک قانون پسند نیاز دارید، باید بدانید:
• انجام تست معاینه توسط پزشک، مبنی بر اثبات وجود یا عدم وجود پرده بکارت، برای زنان متاهل عملا کاربردی ندارد.
• در این زمینه، تشخیص دقیق زمان آخرین رابطه تا 10 الی 15 روز، با انجام آزمایشات مختلف مانند بررسی سطح هورمون‌ها و علایم فیزیکی مرتبط با رابطه جنسی زن با مردی دیگر به غیر از شوهر، امکان‌پذیر است. دقت کنید که از دو هفته تا یک ماه، امکان تشخیص زمان دقیق، بسیار کم می‌شود. برای اثبات این موضوع، علاوه بر محدودیت زمانی، محدودیت وجود مراکز بررسی قانونی نیز، وجود دارد. در ایران تنها ارگانی که می‌تواند به طور رسمی و قانونی پیگیر این کار باشد، “پزشکی قانونی” است. پزشکی قانونی می‌تواند با بررسی فیزیکی دقیق، در هر مرحله از آزمایش خیانت زن، آن‌هم در بازه زمانی محدود ذکر شده، مسئولیت مثبت بودن خیانت را بر عهده بگیرد. توجه داشته باشید که نمی‌توان هیچ مرکز دیگری را به طور رسمی به عنوان مرکز تست خیانت زن، معرفی کرد.
• ممکن است فکر کنید یکی از راه‌های انجام خیانت، آزمایش دی ان ای است. در کشور ما به منظور آزمایش خیانت زن، هیچ آزمایشگاهی را نمی‌توان برای بررسی خیانت از طریق تست دی ان ای معرفی نمود. من به عنوان یک متخصص در این زمینه، تاکید می‌کنم که آزمایش DNA در ایران، برای تعیین هویت فرزندی پدری، اثبات جا‌به‌جایی نوزاد، جستجوی اعضای گمشده خانواده و تشخیص هویت باقی‌مانده اجساد، کاربرد دارد. برای اثبات خیانت، نمی‌توانید از ابزار کلینیکی بررسی دی ان ای استفاده کنید.

اصلا برای چی به من خیانت کرد؟

چرا زن ها به مرد خیانت میکنند و مرد با چه کار کند

دلایل مختلفی می‌تواند موجب خیانت زنان متاهل به شوهرانشان شود. همسر شما هم احتمالا با استناد به همین دلایل خیانت زنان متاهل، توانسته است به شما خیانت کند. البته به نظر من، هر کم و کاستی در زندگی زناشویی باشد، این مشکلات، دلیل قانع کننده‌ای برای خیانت زن نیست. اما به عنوان فردی که مدت‌ها است در این زمینه تجربه دارم به شما توصیه می‌کنم، با خودتان رو راست باشید و به دقت این دلایل را بررسی کنید. آیا شما به عنوان همسر، صفر تا صد تلاش خود را در حفظ زندگی زناشویی به کار برده‌اید؟
از مهم‌ترین دلایل خیانت زنان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

وجود اختلالات شخصیتی در زن

تحقیقات بسیاری در زمینه خیانت زنان، نشان داده است که وجود بیماری‌هایی مانند شخصیت مرزی، انواع اختلالات خود کم بینی، خود شیفتگی و … از دلایل رایج در خیانت زنان می‌باشند. این بیماری‌ها بدون فوت وقت، در زنان باید درمان شوند، در غیر این صورت، ممکن است زمینه ساز خیانت گردند. در این مورد، مقصر تنها فرد خیانتکار نیست و قصور از طرف کسانی خواهد بود که با وجود دیدن این اختلالات، او را رها کرده‌اند. بد نیست برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، سری به مقاله “زنان در چه سنی بیشتر خیانت میکنند؟” بزنید.

ناتوانی در مقابله با مشکلات

اگر همسر شما زمان طولانی است که با مشکلات درون خانواده رها شده است و احساس تنهایی شدید دارد، ممکن است به دلیل ناتوانی در مقابله با مشکلات و ضعف، دست به خیانت بزند. لازم است بدانید همه‌ی افراد قوی نیستند و در مشکلات به دنبال یک حامی می‌گردند. در صورتی که همسرتان از حمایت شما نا امید و برای دریافت کمک به افراد سود جو پناهنده شود، ممکن است در دام خیانت گرفتار گردد.

مشکلات اقتصادی شوهر

در پاره‌ای از موارد، زن به دلیل وجود مشکلات اقتصادی شوهر و بی‌تفاوتی او در حل این مشکلات، دست به انجام کارهای خطرناکی می‌زند. در واقع زن در این زمان، برای حل این مشکلات ممکن است به تله‌ی افراد سودجو بیفتد و به ناچار، خیانت شکل می‌گیرد.

احساس تنهایی در زنان

در بسیاری از موارد، خیانت به دلیل احساس تنهایی و رفع آن، در زنان شکل می‌گیرد. مردانی که مدت زیادی از زمان زندگی خود را در بیرون از خانه می‌گذرانند و هنگامی که در خانه حضور دارند، فقط در فکر استفاده ابزاری از همسرشان می‌باشند و در واقع به زن و احساسات او هیچ توجهی ندارند، با دست خود، تله‌ی خیانت را برای همسر خود آماده می‌کنند.
در بیشتر مواقع، هدف زن از ازدواج، بیرون آمدن از تنهایی است ولی گاهی اوقات او متوجه می‌شود که گویا پس از ازدواج، تنهاتر شده است. همین موضوع می‌تواند در خیانت زن تاثیر داشته باشد.

فقدان رابطه جنسی مطلوب

فکر می‌کنم لازم نیست درباره‌ی این مطلب خیلی صحبت کنم. اگر مشکل جدی در خودتان می‌بینید حتما لازم است که سریع با روانشناس خانواده مطرح کنید تا شما را در رفع این مشکل، راهنمایی نماید. باید بدانید یکی از رایج‌ترین علل خیانت، فقدان رابطه‌ی مطلوب جنسی با همسرتان است.

داشتن زندگی بی بند و بار

از دلایل بسیار رایج خیانت زنان و مردان، داشتن زندگی بی بند و بار است. زن و مردی که خانه‌ی خود را جایگاه حضور افراد سودجو، تحت عناوین مختلف دوست، همکار، رفیق و … می‌کنند، احتمال این که خیانت را به اشکال مختلف نظاره‌گر شوند، را افزایش خواهند داد.

نداشتن روابط سالم در خانواده

آیا شما به عنوان شوهر و پدر در خانه، با احترام و محبت با همسرتان برخورد می‌نمایید؟ یا اینکه همسرتان به جستجوی چنین رفتاری از طرف شما روزها را به شب می‌رساند؟ آیا او بارها از شما خواسته که به او و فرزندانتان محبت کنید و با احترام با آن‌ها برخورد نمایید؟ آیا او توانسته است هیچ نشانه‌ی مثبتی در رفتار شما مشاهده کند؟ در صورت پاسخ منفی به این سوالات، باید دلیل اصلی خیانت همسرتان را در خود بجویید و از طریق صحبت با روانشناس متخصص خانواده، مشکل را هر چه زودتر برطرف نمایید.

دوران مجردی تحت کنترل شدید در خانه پدری

اگر همسرتان دوران مجردی را تحت کنترل شدید خانواده بوده است و اکنون از طرف شما رها شده است، ممکن است که نتواند این دو نوع زندگی مختلف را به درستی مدیریت کند. این امکان وجود دارد که به دلیل عدم کنترل رفتارهای خود، به تله خیانت افتد. برای کمک به حل این مشکل لازم است تا در اسرع زمان، از تجربه افراد خبره در زمینه روانشناسی خانواده بهره بگیرید.
علاوه بر دلایل ذکر شده، تحقیقات نشان می‌دهند که زنان بسیار احساساتی هستند و مردانی می‌توانند طعم سعادت زندگی خانوادگی، بدون هر گونه خیانت را بچشند، که با همسران خود، رابطه‌ای صمیمی برقرار می‌کنند. چنین مردانی با توجه به احساسات زنان، راه ورود هر فکری را به ذهن زنان سد می‌کنند. فراموش نکنید که محبت، تنها اکسیری است که می‌توان برای بهبود بسیاری از دردها از آن استفاده کرد.

بهش بگم که فهمیدم خیانت کرده؟

طبق آمار، 70 درصد از خیانت‌ها مربوط به مردان و 30 درصد در رابطه با زنان هستند. به نظر می‌رسد که بیشتر زنان با همسران خیانت‌کار خود به زندگی ادامه می‌دهند. من هم مانند بسیاری از کارشناسان مشاوره خیانت، معتقد هستم که زندگی نباید به دلیل خیانت همسر دچار رکود شود. البته تصمیم‌گیری نهایی کاملا به خود افراد بستگی دارد. خیانت همسر برای برخی از افراد، خلاصی از زندگی مشترک است و برخی دیگر تلاش می‌کنند تا با دادن فرصت جبران به همسر خود، دوباره زندگی با او را بسازند.
متاسفانه گاهی مردان به دلیل وجود شرایط بحرانی و ناتوانی در حل مشکل، به جای مشاوره تلفنی خیانت با مشاوران خانواده، بهترین راه حل را، در میان گذاشتن مسئله خیانت با اطرافیان می‌دانند. بهترین کار این است که خیانت زن را از اطرافیان خود پنهان نگه دارید و فقط با افراد تعلیم دیده در حوزه روانشناسی به بررسی موضوع بپردازید. در این صورت، به خودتان، همسر و فرزندانتان، شانسی دوباره در برقراری کانون گرم خانواده خواهید داد زیرا در بررسی علل خیانت زن، ممکن است که شما سهم بسیاری در شکل‌گیری خیانت داشته باشید.
اکیدا توصیه می‌کنم به هیچ عنوان در حضور فرزندانتان، درباره اتفاقات پیش آمده سخنی نگویید. این مسائل به کودکان هیچ ارتباطی ندارد. از احساسات خود نیز با فرزندانتان صحبت نکنید زیرا با آگاهی از خیانت مادر، بار بزرگی را روی دوش فرزندان خود می‌گذارید. این کار آسیب‌های جدی روحی و جسمی برای فرزندان در هر سن و سالی به دنبال خواهد داشت. البته می‌توانید به آنها بگویید مشکلاتی به وجود آمده که کاملا قابل حل می‌باشند و به آنها اطمینان دهید که در صدد رفع آن‌ها به کمک مشاور هستید.

جدا بشم یا بدون عشق زندگی کنم؟

تصمیم‌گیری برای جدا شدن یا ادامه‌ی زندگی بعد از خیانت زن، تصمیمی بسیار مشکل است. برخی فکر می‌کنند خیانت یک زن، پایان یک رابطه نیست، در صورتی که برخی دیگر، بهترین راه را طلاق می‌دانند. پس از خیانت، شما دو راه در پیش دارید و هر راهی را هم که انتخاب کنید، با دشواری‌های بسیاری روبه‌رو خواهید شد.
راه حل اول این است که می‌توانید “خیانت همسر خود را به فراموشی بسپارید“. با انتخاب این راه حل، حتما نیاز دارید تا درباره‌ی راهکارهای مناسب برای فراموشی خیانت همسرتان با روانشناس متخصص صحبت کنید. برخی از این راه‌ها در ادامه شرح داده شده‌اند:
• با انتخاب این راه حل، نباید طوری رفتار کنید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است! چون با این کار به زودی مجبور به تحمل بسیاری از بیماری‌ها مانند افسردگی و گوشه گیری خواهید شد.
• خشم و غضب شما امری بسیار طبیعی است. بنابراین لازم است تا در مورد علت خیانت همسرتان با او صحبت کنید. این صحبت می‌تواند تا حد زیادی از خشم و غضب شما بکاهد.
• به همسرتان بگویید که او را می‌بخشید ولی خیانت او را نمی‌پذیرید.
• خیانت همسرتان را جار نزنید.
• از ایجاد احساس سرخوردگی و ضعف در خود جلوگیری کنید. خیانت را شما مرتکب نشده‌اید که احساس سرخوردگی کنید. به یاد داشته باشید که بخشیدن او، نشانه‌ی ضعف شما نیست.
• خودتان را ارزیابی کنید. اگر شما در شکل‌گیری خیانت سهمی داشته‌اید و از کنارخواسته‌های همسرتان بی توجه رد شده‌اید، پس نباید همسرتان را مقصر بشناسید.
• از مشاور خانواده برای حل مشکلات کمک بگیرید.
راه حل دوم نیز این است که ” همسر خود را به فراموشی بسپارید“. با انتخاب این راه حل نیز با راه دشواری‌هایی روبه‌رو خواهید شد. فراموشی همسر می‌تواند با طلاق دادن او یا با حضور او در خانه و نادیده گرفتنش، همراه باشد.
اگر با طلاق می‌توانید بر مشکلات غلبه کنید، این گونه به نظر می‌رسد که طلاق راه حلی مناسب است. اما متاسفانه پس از خیانت، نشخوارهای ذهنی دست از سر برخی از افراد بر نمی‌دارند. با انتخاب راه حل دوم، مجبور به تعیین خط قرمزهایی در خانه هستید که احتمالا ضمانت اجرایی ندارند. در این صورت شما به یک “زوج درمانگر” نیاز خواهید داشت تا بتواند در این فراموشی‌ها، به شما و همسرتان کمک کند. در غیر این صورت، ممکن است با افسردگی، اضطراب، کاهش اعتماد به نفس، عصبانیت و … دست و پنجه نرم کنید.

بچه هام رو چه کنم؟

با داشتن فرزند، برخورد با همسر خیانتکار، پیچیده‌تر می‌شود. فرزندان، تنش بین شما را با تمام سلول‌هایشان درک خواهند کرد. توصیه شخصی من و بیشتر روانشناسان این حوزه، حفظ زندگی مشترک، البته تا جایی که امکان دارد، است زیرا هر گونه خلل در زندگی فرزندان، آسیب‌های جدی، به زندگی حال و آینده آنان وارد خواهد کرد.
در واقع دلایل بسیاری وجود دارد که بهتر است به خاطر بچه‌ها، در کنار “مادر خیانتکار پشیمان” بمانید. از جمله این دلایل عبارتند از:
• مشکلات هیجانی فرزندان کاهش می‌یابد.
• احتمال رو آوردن فرزندان به مواد مخدر کاهش می‌یابد.
• فرزندان طلاق معمولا در درس خواندن موفقیت کم‌تری از خود نشان می‌دهند.
• رفتارهای بزه‌کارانه در سنین نوجوانی، در فرزندان طلاق بیشتر شکل می‌گیرد.
• با کنار هم ماندن پدر و مادر، زندگی فرزندان ایمن‌تر خواهد بود.
• فرزندانی که در کنار پدر و مادر، دوران کودکی و جوانی خود را می‌گذرانند، معمولا دست به انتخاب‌های هوشمندانه‌تری می‌زنند.
• فرزندان شما در کنار خانواده، پس از ازدواج، کم‌تر احتمال دارد که طلاق بگیرند.
اما در بسیاری از موارد مانند وقتی که قرار است خیانت زن ادامه پیدا کند، شکی نیست که چنین رفتارهای ناهنجاری از طرف مادر، ممکن است فرزندان را با خطرات بی‌شماری مواجه نماید.
اتخاذ تصمیم درست و منطقی فقط پس از دوره‌ی بهت زدگی در اثر خیانت زن، امکان‌پذیر است. به محض درگیر شدن با چنین بلای خانمان‌سوزی لازم است تا در اسرع وقت برای جلوگیری از هر نوع تصمیم‌گیری هیجانی، با مشاوران خانواده تماس بگیرید.

خیانت قابل بخشش است؟

باید بگویم تصمیم‌گیری درباره ادامه یا پایان دادن به رابطه با زنی که خیانت کرده، بسیار پیچیده است. در لحظات اولیه‌ی پس از خیانت، صحبت از بخشش و زندگی بعد از خیانت زن، امری محال به نظر می‌رسد. برای اکثر افراد، این فرآیند پر چالش، امری زمان‌بر است. اما من به عنوان یک مشاور خانواده توصیه می‌کنم، بر اساس حوصله و توانایی‌های فردی خود تصمیم بگیرید.
تصمیم برای بخشش خیانت زن یا پایان دادن به رابطه، یکی از تصمیمات دشوار زندگی به شمار می‌آید زیرا این تنها شما نیستید که صدمه دیده‌اید. فرزندان در چنین خانواده‌هایی پس از خیانت زن، دچار صدمات روحی و جسمی بسیاری می‌شوند. بنابراین لازم است تا به خودتان زمان دهید و با روانشناس خانواده گفتگو کنید. در ادامه هم باید علل خیانت همسرتان را بررسی نمایید. این بررسی‌ها به شما در تصمیم‌گیری نهایی کمک موثری خواهد نمود.
در مراحل بعد هم لازم است تا همراه با مشاور در خصوص پشیمانی همسرتان بررسی‌هایی را انجام دهید. برخی از مردان با توجه به میزان دخالت سهم خود در خیانت، به این نتیجه دست می‌یابند که خیانت قابل بخشش است، اما نه در همه‌ی موارد!

ازش انتقام بگیرم و من هم خیانت کنم؟

خیانت، شدیدترین ضربه‌ای است که زوج‌ها در مسیر زندگی خود تجربه می‌کنند. در خیانت، متوجه می‌شوید که شریک زندگی شما، هر آن‌چه که در انحصارتان بوده است را به نفر سوم پیشکش کرده است و همه چیز توسط او به غارت رفته است. این احساس کشنده سبب می‌شود دو حس در شما شکل بگیرد:
• انتقام از همسر
• خیانت به همسر
این احساسات هر چه می‌گذرند، در مردی که به او خیانت شده است، قوی‌تر می‌شوند. هر دو احساس بسیار مخرب هستند. اگر همین حالا در چنین وضعیتی هستید، من به عنوان روانشناس خیانت همسر، می‌توانم تمام تجربیات خود را در این زمینه در اختیار شما قرار دهم. تنها این دو راه نیستند که شما می‌توانید جواب دندان شکنی به همسر خائن خود بدهید و راه سومی هم وجود دارد. در این راستا می‌توانید از مسیرهای جایگزین بسیاری مانند مسیرهای زیر برای حل مشکل خود، بهره گیرید:
• بدون آن‌که اوضاع را خراب‌تر کنید، با مشورت با مشاوران متخصص خانواده به صورت موقت، جریان را مدیریت کنید.
• تا می‌توانید خود را آرام کنید و از رفتارهای هیجانی، جدا خودداری نمایید.
• ابتدا یقین حاصل کنید که خیانت همسرتان واقعا رخ داده است. تا زمانی که به شما کاملا اثبات نشده است لازم خواهد بود که آرامش خود را حفظ کنید. می‌دانم بسیار سخت است اما با صحبت با یک روانشناس خانواده می‌توانید راهکارهایی جهت حفظ آرامش خودتان بیابید.
• اگر پس از بررسی دقیق به اثبات انجام خیانت رسیدید، باید به خودتان و همسرتان زمان بدهید. به شما حق می‌دهم که خشمگین باشید ولی توصیه می‌کنم که در لحظه تصمیم‌گیری نکنید.
• بیشتر ناراحتی شما به دلیل ترس از آبروریزی است. اگر اجازه دهید که این ترس بر شما چیره شود، ممکن است دست به کارهایی بزنید که اوضاع را به کلی از کنترل خارج نمایند.
• با افراد خانواده و نزدیکان خود درباره‌ی خیانت همسرتان گفتگو نکنید. به این ترتیب می‌توانید از قضاوت‌های افراد خانواده و نزدیکان، خود را در امان نگه دارید.
• پس از گفتگو با روانشناس خانواده و اطلاع از میزان سهم خود در خیانت رخ داده شده، تصمیم‌گیری کنید.

تنهایی به دنبال راه حل نگردید

تصمیم‌گیری‌های هیجانی یا کمک گرفتن از افرادی که صلاحیت راهنمایی ندارند، زندگی شما را با مخاطرات جدی روبه‌رو خواهد کرد. من به عنوان یک روانشناس خانواده، در این مسیر همراه شما خواهم بود تا با آگاهی دادن به موقع و آموزش نکات مثبت و منفی در تصمیم‌گیری‌ها، بتوانید برای بحران به وجود آمده در فضایی آرام، تصمیم منطقی برای قطع رابطه یا ادامه زندگی مشترک با همسرتان، اتخاذ نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *