فکر زیبا > خیانت همسر > حالات مرد بعد از خیانت

حالات مرد بعد از خیانت

آیا حالات مردان بعد از خیانت با هم مشابه است؟

سلام من اکرم نظر کرده متخصص روانشناسی هستم و در این مقاله می‌خواهم در رابطه با حالات مرد بعد از خیانت صحبت کنم. حالات مرد بعد از خیانت زن، گویای خیلی از مسائل است؛ اما چیزی که اکثر خانم‌ها پس از مشکوک شدن به خیانت مرد می‌خواهند بدانند، این است که چگونه باید نسبت به این مسئله مطلع شوند. لازم است بدانید نشانه‌هایی وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند خیانت مرد را تشخیص دهید. در این بخش قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که “چگونه بفهمیم مردی خیانت میکند و مرد خیانتکار چه رفتاری دارد؟” همراه ما باشید تا حالات مرد بعد از خیانت را به طور کامل بررسی کنیم.

نشانه ‌های خیانت مرد

نشانه ‌های خیانت در مردان گاهی مشخص و گاهی کاملا پنهان است؛ اما من به عنوان فردی که سال‌ها در این زمینه مطالعه داشته و مشغول به کار بوده‌ام، می‌خواهم در این بخش، علائم خیانت مرد به زنش را با شما در میان بگذارم. در ادامه با هم چند علائم خیانت مردان را بررسی خواهیم کرد. البته باید بگویم همیشه این نشانه‌ها به معنای خیانت نیست؛ ولی تحقیقاتی که داشته‌ام نشان‌دهنده این مسئله هستند که در برخی مواقع، این نشانه‌ها می‌توانند منجر به خیانت شوند.

کاهش ارتباط موثر با زن

یکی از اولین و مهم‌ترین رفتار مرد خیانتکار با همسرش، کاهش ارتباط موثر است. در صورتی که مرد شما مانند گذشته با شما رفتار نمی‌کند،  برای شما همانند گذشته وقت نمی‌گذارد، کمتر حرف می‌زند و مسائلی از این قبیل، این موضوع می‌تواند هشداری برای خیانت باشد.

کم شدن علاقه مرد به زن

دومین نشانه‌ای که در خصوص خیانت مرد به زن می‌خواهم با شما مطرح کنم، کاهش علاقه وی به شماست. در صورتی که علاقه در زندگی، دو طرفه باشد از لحن صحبت، محبت کردن، رابطه جنسی خوب داشتن و… می‌توان این موضوع را تشخیص داد. در صورتی که مرد شما به تازگی با شما کمتر صحب می‌کند یا جمله محبت‌آمیزی به شما نمی‌زند، می‌تواند نشانه این باشد که علاقه وی به شما در حال کاهش بوده و در حال خیانت است.

رسیدگی بیش از حد به خود

این مسئله همیشه به معنای خیانت نیست! ممکن است مردی همیشه آدم مرتب و شیک پوشی باشد؛ اگر همسرتان تاکنون چندان به ظاهر خود اهمیت نمی‌داده؛ اما به تازگی و بدون دلیل خاصی به شیک‌پوشی و رسیدگی بیش از حد به خود روی آورده، این موضوع هشداری برای شماست. البته دلایل محکم‌تری برای خیانت مرد به زن وجود دارد که این دلیل، بخش کوچکی از آن است؛ بنابراین پیشنهاد من به شما این است که سریع جبهه نگیرید و منفی فکر نکنید. شاید همسر شما می‌خواهد از این به بعد بدون دلیل خاصی بیشتر به خودش برسد. مراقبت باشید که این مسئله همیشه نمی‌تواند دلیل محکمی باشد که شما به همسر خود، لقب مرد دروغگو و خیانتکار بدهید!

تغییر در کارهای روزانه زندگی

همه ما کارهای روزانه مشخصی در زندگی خود داریم و روی آن هم پایبندیم. در این برنامه اصولا برای خانواده، همسر و کار و حرفه خود وقت می‌گذاریم و هیچ جای گلایه‌ای نیست؛ اما اگر همسر شما به تازگی روتین خاصی دارد و این روتین سبب شده از شما فاصله بگیرد و کمتر برای زندگی زناشویی‌تان وقت بگذارد، می‌توانید کمی به او مشکوک شوید.

اعتراض مداوم در خصوص شما و زندگی زناشویی

تحقیقات نشان داده، بیشتر مردانی که خیانت می‌کنند، دائما از همسر خود شکایت دارند و عیب و ایرادهای وی را به روی او می‌آورند. این موضوع در صورتی که در جهت سازندگی زندگی و تغییرات مثبت باشد، هیچ اشکالی ندارد؛ اما می‌تواند به عنوان یکی از حالات مرد بعد از خیانت هم در نظر گرفته شود.

کاهش رابطه جنسی موثر

یکی از اصلی‌ترین حالات مرد بعد از خیانت می‌تواند کاهش رابطه جنسی موثر باشد. بسیاری از خانم‌ها از این مسئله شکایت دارند. البته نباید توقع بیش از حد در این مورد داشت. بگذارید با یک مثال توضیح بدهم. در صورتی که شما به طور میانگین 3 بار در هفته رابطه جنسی داشته‌اید و اکنون هفته‌ای یک بار رابطه دارید، می‌تواند کمی شک‌برانگیز باشد؛ البته این مسئله به صورت کوتاه مدت و به دلیل مشغله‌های زندگی، ایرادی ندارد؛ اما در دراز مدت مسلما مسئله‌ای جدی است که باید آن را پیگیری کنید.

مخفی ‌کاری و پنهان کردن تلفن همراه

مسلما مهم‌ترین حالات مرد بعد از خیانت، مخفی‌کاری و پنهان کردن تلفن همراه است. چه چیزی می‌تواند آزاردهنده‌تر از این باشد که همسر شما تلفن همراه خود را از شما مخفی کند؟ اگرچه تلفن یک چیز شخصی است؛ اما تماس‌های مشکوک و پنهان کردن آن می‌تواند زنگ خطر باشد.

رفتار مردان بعد از خیانت

جالب است بدانید مردها بعد از برملا شدن خیانت خود، رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهند که شما به عنوان یک همسر برای وی، حق دارید با رفتار مردی که خیانت میکند آشنا شوید. در این بخش قصد دارم در خصوص رفتار مردان خیانتکار صحبت کنم که با آن‌ها آشنا شوید و برای شما تا حدی کمک‌کننده باشد. به راستی مردان خیانتکار چه احساسی دارند و چگونه پس از برملا شدن خیانت خود رفتار می‌کنند؟ همراه من باشید تا پاسخ این سوال را به شما بدهم.

توجه به تغییر رفتار مردان بعد از خیانت
مردی که پس از کشف اثر رژ لب روی یقه توسط همسرش، احساس ترس میکند

احساس افتخار می ‌کنند

شاید عجیب باشد؛ اما بر اساس تجربه و تحقیقاتی که داشته‌ام، باید این‌گونه بگویم که یکی از جالب‌ترین رفتاری که مردها پس از خیانت بروز می‌دهند، احساس افتخار به کاری‌ست که کرده‌اند! برخی از مردان این کار را افتخار می‌دانند و احساس پشیمانی نمی‌کنند. این یکی از حالات مرد بعد از خیانت و برملا شدن آن است.

از آسیب به دیگران لذت می ‌برند

برخی از مردان ممکن است از آسیب زدن کلامی یا فیزیکی به زن لذت ببرند. آن‌ها می‌خواهند با این کار، ذهن خودشان را گول بزند که کمتر احساس بدی داشته باشد. مردان اصولا در دعوا و کشمکش‌های بین شما از کلمات و جملات آزاردهنده مانند “تو زن خوبی برای من نبوده‌ای و مستحق این خیانت هستی” استفاده می‌کنند و از ناراحتی شما حس خوبی می‌گیرند.

خیانت را حق مسلم خود می ‌داند

متاسفانه در برخی مواقع عده‌ای از مردان خیانت را حق مسلم خود می‌دانند؛ در صورتی که به هیچ وجه نباید این مسئله را برای خود عادی‌سازی کنید. هیچ فردی (مرد یا زن) حق خیانت در زندگی مشترک را ندارد و با این کار آسیب جدی به همسر خود وارد می‌کند.

شما را مقصر جلوه می‌ دهد

برخی مردان وقتی خیانت می‌کنند، شما را مسبب تمام این مسائل می‌دانند؛ به طور مثال می‌گویند “رفتار و تصمیم‌های تو باعث شد من به فکر خیانت باشم و اگر تو نیازهای مرا برآورده می‌کردی، هرگز این کار را نمی‌کردم” آن‌ها می‌خواهند به هر ریسمانی چنگ بزنند تا بگویند شما مقصر هستید.

به خیانت خود ادامه می ‌دهند

در شرایط حاد، مرد بدون هیچ ترسی به خیانت خود ادامه می‌دهد و حتی به این مسئله فکر نمی‌کند که زندگی شما ممکن است ویران ‌شود. حتی ممکن است شما را تهدید به طلاق کند و بگوید باید حضور نفر سوم را بپذیری!

پرخاشگر می ‌شود و توضیح نمی ‌دهد

یکی دیگر از حالات مرد بعد از خیانت، این است که جسورانه می‌ایستد و هیچ توضیحی به شما نمی‌دهد. وقتی از او می‌خواهید صحبت کند و بگوید دقیقا چرا این کار را کرده، با پرخاشگری پاسخ می‌دهد و معتقد است که علت خیانت او به شما مربوط نیست و نمی‌خواهد به این بحث ادامه دهد. او در واقع سعی می‌کند با عصبانیت شما را به سکوت وادار کند.  

ابراز پشیمانی می ‌کند

در کنار تمام حالات مرد بعد از خیانت که تا این قسمت مطرح شد، باید بگویم برخی مردها از یک موضع دیگر وارد می‌شوند. این دسته از مردان، پس از برملا شدن خیانت خود به شدت احساس پشیمانی می‌کنند و هر کاری انجام می‌دهند تا پشیمانی خود را به شما ثابت کنند.  

دچار ترس می ‌شوند

از دیگر حالات مرد بعد از خیانت، احساس ترس است. او می‌ترسد با اشتباهی که مرتکب شده، شما را برای همیشه از دست بدهد و یا زندگی شما دچار مشکلات جدی شود. مردها نمی‌خواهند وضعیت ثابت زندگی خود را بخاطر طلاق، دچار مشکل کنند.

مظلوم‌ نمایی می ‌کنند

در نهایت مردان، تیر آخر را می‌زنند. در صورتی که شما به هیچ عنوان قانع نشوید و آن‌ها هم نخواهند زندگی بین شما خراب شود، التماس، خواهش یا گریه کردن را شروع می‌کنند تا شما باور کنید که پشیمان هستند و دیگر قرار نیست این مسئله تکرار شود.

تشخیص خیانت مرد از روی چهره

یکی از راه ‌های تشخیص خیانت مرد، تشخیص از روی چهره است که البته من بر اساس نظر و تجربه‌ای که دارم، می‌گویم دلیل موثقی نیست و شما نمی‌توانید از روی چهره یک مرد به خیانت وی پی ببرید.  علائم خیانت مرد به همسرش فراتر از چهره است؛ بنابراین اگر می‌خواهید به تشخیص خیانت مرد بپردازید لازم است تا مواردی که تا اینجا مطرح کردیم را بررسی کنید. با این حال، در ادامه برخی از راه‌های تشخیص خیانت مرد از روی چهره را مطرح می‌کنیم (توجه کنید این حالت جنبه علمی و دقیقی ندارند):

  • بر اساس زبان بدن می‌توان گفت که افراد خیانتکار دائم به چپ و راست نگاه کرده و زمان حرف زدن با شما از تماس چشمی پرهیز می‌کنند.
  • در برخی مواقع، مردان خیانتکار در زمان صحبت با همسر خود، بیش از حد پلک می‌زنند.
  • معمولا پوست لب خود را می‌کنند یا لب‌های آن‌ها می‌لرزد.
  • به صورت مداوم دروغ می‌گویند.
  • در صحبت با همسر خود، دست و پای خود را گم کرده و توپوق می‌زنند.
چگونه در هنگام صحبت با همسرمان بفهمیم که خیانت کرده یا نه؟
پلک زدن بیش از حد در هنگام صحبت با همسر از نشانه های خیانت مرد از روی چهره است.

علائم خیانت دوست پسر

نشانه ‌های خیانت دوست پسر چیست؟ اگر هنوز با شریک عاطفی خود ازدواج نکرده‌اید و می‌خواهید مطلع شوید نشانه‌های واضح خیانت در دوست پسر چیست باید بگویم نشانه‌های زیادی در این باره وجود دارد. البته همیشه این نشانه‌ها مبنی بر خیانت نیست؛ اما با کمی دقت در رفتارهای وی می‌توانید تشخیص دهید واقعا در حال خیانت است یا خیر. مهم‌ترین نشانه‌های خیانت دوست پسر به شرح زیر است:

  • یکی از مهم‌ترین نشانه ‌های خیانت دوست پسر، حواس پرتی او است. او در لحظه پیش شما نیست و دائما حواسش جای دیگر است.
  • دومین نشانه، خوش پوشی و و رسیدگی بیش از حد به خود است. ممکن است پسرهایی که به یک باره شیک پوش می‌شوند در حال خیانت باشند.  
  • از شما فاصله می‌گیرد و می‌خواهد به او نزدیک نشده و محبت نکنید.
  • فردی که نوسانات خلقی داشته باشد نیز شاید در حال خیانت باشد. اگر دوست پسر شما گاهی خوشحال، گاهی عصبی و گاهی غمگین است و بدون هیچ دلیل خاصی این اتفاق می‌افتد، می‌توانید مشکوک شوید.
  • از دیگر نشانه‌های خیانت دوست می‌تواند این باشد که دیگر به شما اهمیتی نمی‌دهد و مثل سابق با شما رفتار نمی‌کند. به طور مثال دیدار شما از 2 بار در هفته ه یک هفته در میان تغییر کرده و کمتر زنگ می‌زند و پیام می‌دهد.
  • یک دفعه غیب می‌شود. اگر دوست پسر شما در حال خیانت باشد ممکن است دائما شما را دست به سر کند و مدت‌های طولانی جواب تلفن شما را ندهد و به بهانه‌های مختلف از شما بخواهد به او زنگ نزنید.
  • به شما می‌گوید در ساعات مشخصی در روز به او زنگ نزنید چون نمی‌تواند پاسخ دهد.
  • شما را با یک آدم دیگر، مقایسه می‌کند یا از شما ایراد می‌گیرد.
  • تلفن همراه خود را از شما مخفی می‌کند.

جمع‌ بندی: راه های تشخیص مرد خیانتکار

در مطالب فوق در خصوص حالات مرد بعد از خیانت صحبت کردیم. به راحتی می‌توانید با مرور این موارد، تشخیص دهید که مرد شما در حال خیانت یا پنهان‌کاری است یا خیر! البته بهتر است بگویم این نشانه‌ها همیشه به معنای خیانت نیست و لازم نیست همیشه مشکوک شوید! ممکن است همسر شما به دلایل گوناگون مانند فشار و مشکلات زندگی یک سری حرکات خاص داشته باشد که به مرور زمان رفع می‌شود. برای تشخیص این مسئله که واقعا مرد شما خیانت می‌کند یا خیر ابتدا لازم است تا با او صحبت کنید و در مورد حالات خود به او بگویید. در صورتی که همسر شما از صحبت کردن و حل مشکل کناره‌گیری کند و یا برای رفع آن کاری نکند، پیشنهاد می‌کنیم حتما با یک روانشناس در این خصوص صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *